A N U N Ţ - 28.01.2019

REZULTATUL SELECŢIEI DE DOSARE pentru examenul de promovare în grad din 04.02.2019

 

 

A N U N Ţ - 28.12.2018

Nr. 12.880 din 28.12.2018

 

Direcţia de Sănătate Publică Dolj organizează cu respectarea prevederilor HG nr. 611/2008, examenul pentru promovarea în gradul imediat superior pentru următoarele funcţii publice de execuţie:

- consilier clasa I grad principal din Compartimentul de contabilitate din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate şi Achiziţii Publice;

- consilier clasa I grad principal din Compartimentul de achiziţii publice din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate şi Achiziţii Publice;

- consilier clasa I grad principal din Compartimentul Statistică şi Informatică în Sănătate Publică;

- referent clasa III grad asistent din Compartimentul de Inspecţia şi controlul factorilor de risc din mediul de viaţă şi muncă.

 

Examenul se va desfăşura la sediul D.S.P. Dolj din Craiova, Str. Tabaci nr.1, după următorul program:

- 04 februarie 2019, ora 10:00 – proba scrisă;

- 06 februarie 2019, ora 10:00 – interviul.

 

Condiţii de participare la examenul de promovare în gradul profesional:

+ se pot înscrie la examenul de promovare în gradul imediat superior celui deţinut, funcţionarii publici de execuţie din DSP Dolj care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) au cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;

b) au obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani în care funcţionarul public s-a aflat în activitate;

c) nu au în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarului public, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

+ Dosarul de înscriere la examenul de promovare în grad trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele:

a) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;

b) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani;

c) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la HG nr. 611/2008 cu modificările şi completările ulterioare.

 

Dosarele de înscriere se depun în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului, la sediul D.S.P. Dolj din Craiova, str. Tabaci, nr. 1, Serviciul RUNOS.

 

Bibliografie

 

I. Legislaţie obligatorie

1. Constituţia României, republicată;

2. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarului public, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

3. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată.

 

II. Acte normative de specialitate

 

Pentru promovarea în grad a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de contabilitate din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate şi Achiziţii Publice:

1. Legea 82/1991 – Legea contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

2. Legea 500/2002 – privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;

3. OMFP 2021/2013 – privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;

4. OMFP 2861/2009 – pentru aprobarea normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;

5. OMS 1078/2010 – privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu modificările şi completările ulterioare;

6. Legea 15/1994 – privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată;

7. Ordonanţa Guvernului 81/2003 – privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimonial instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;

8. Hotărârea Guvernului 841/1995 – privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor instituţiilor publice;

9. OMS 377/2017 – pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2017-2018.

 

Pentru promovarea în grad a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de achiziţii publice din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate şi Achiziţii Publice:

1. Legea 98/2016 privind achiziţiile publice;

2. Hotărârea 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică / acordului cadru din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice;

3. OMS 1078/2010 – privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pentru promovarea în grad a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de statistică şi informatică în sănătate publică:

1. Ordinul MS 1078/2010 privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu modificările şi completările ulterioare – atribuţii.

2. Ordinul MSP 1490/2008 privind aprobarea Metodologiei de calcul al indicatorilor de performanţă şi management ai spitalului.

3. Legea 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare – Răspunderea disciplinară şi răspunderea patrimonială.

4. CERTIFICAREA cauzelor de deces în Europa – Manual elaborat de Centrul Naţional de Statistică şi Informatică, Bucureşti, 2003.

5. NORME METODOLOGICE privind evidenţa cheltuielilor unităţilor sanitare pe tipuri de servicii şi surse de finanţare – Institutul Naţional de Statistică, Raport SAN 2017, Bucureşti, 2017.

6. Managementul foilor de calcul în Excel - Centralizarea datelor din foi de calcul aflate în fişiere diferite – Calcul tabelar Excel ECDL modulul 4, Casa de Editură ANDRECO INTERNATIONAL GRUP, 2009.

 

Pentru promovarea în grad a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de Inspecţia şi controlul factorilor de risc din mediul de viaţă şi muncă:

1. Ord. MS 824/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei Sanitare de Stat, cu modificările şi completările ulterioare.

2. Ord. MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare.

3. Ord. MS 1955/1995 pentru aprobarea Normelor de igienă privind unităţile pentru ocrotirea, educarea şi instruirea copiilor şi tinerilor, cu modificările şi completările ulterioare.

4. Ord. MS 976/1998 pentru aprobarea Normelor de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de înscriere la examenul de promovare în grad:

Telefon: 0251502360;

Persoana de contact: Păunescu Elena, consilier superior, Serviciul RUNOS.                                                       Formular de înscriere concurs funcţionari publici

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Dr. Ludmila Angela PRUNARIU

 

 

A N U N Ţ - 28.12.2018

Nr. 12.879 din 28.12.2018

 

Direcţia de Sănătate Publică Dolj organizează cu respectarea prevederilor HG nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare, examenul pentru promovarea dnei Stamin Elena Nicoleta în gradul profesional a funcţiei contractuale de execuţie deţinute, respectiv consilier gradul I în cadrul Compartimentului Secretariat şi registratură.

 

Examenul de promovare constă într-o probă scrisă ce se va desfăşura la sediul D.S.P. Dolj din Craiova, str. Tabaci, nr. 1, în data de 23 ianuarie 2019, ora 10:00.

 

Bibliografie

 

1. OMS nr. 1078/2010, cu modificările şi completările ulterioare – atribuţiile compartimentului de secretariat şi registratură;

2. Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice;

3. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

4. Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare – Răspunderea disciplinară şi răspunderea patrimonială;

5. Legea nr. 16/1996, Legea Arhivelor Naţionale Republicată.

 

Coordonate de contact pentru examenul de promovare în grad:

Telefon: 0251502360

Persoana de contact: Păunescu Elena, consilier superior, Serviciul RUNOS.

          

DIRECTOR EXECUTIV,

Dr. Ludmila Angela PRUNARIU

 

 

A N U N Ţ -21.07.2015

 

Direcţia de Sănătate Publică Dolj organizează în conformitate cu prevederile art. 451*) din HG nr. 286/2011 examen pentru promovarea drei Nicolae Mihaela în gradul imediat superior al funcţiei contractuale de consilier grad debutant în cadrul Comp. Evaluarea şi Promovarea Sănătăţii (Demografie şi statistică).

 

Examenul se va desfăşura în data de 06.08.2015 cu începere de la ora 10,00 la sediul D.S.P. Dolj din str. Tabaci nr.1.

 

Bibliografia şi tematica concursului:

1.       Ordinul MS nr. 1078/2010 privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti – Anexa I, Cap. I şi Cap.III art. 17 – pct.VIII. In domeniul supravegherii în sanatatea publica – lit. C.

  1. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificările şi completările ulterioare: Titlul I, capitolele I, II, III, VII, VIII şi IX.
  2. Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice.
  3. Legea arhivelor naţionale nr.16/1996, cu modificările şi completările ulterioare: Cap.III, secţiunile I, II şi III.
  4. Dr. Petru Mureşan - Manual de Statistică Sanitară, Ed. Medicală, Bucureşti, 1980:
    • Partea I: Obiect; Metodă: Cap.III şi Cap.V; 
    • Partea a II-a: Metode de studiu în demografie şi morbiditate: Cap. XIV – Cap. XXVII;
    • Partea a III-a: Evaluarea activităţii sanitare: Cap. XXXIII şi Cap. XXXV.

 

Modalitatea de desfăşurare a examenului:

Înscrierea la examen se va face prin cerere adresată directorului executiv al D.S.P. Dolj până la data de 05.08.2015.

Examenul constă în redactarea unei lucrări scrise pe un subiect ales dintre cele stabilite de către comisia de examinare în lista de subiecte

În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidată cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza următoarelor criterii:

    a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;

    b) abilităţi de comunicare;

    c) capacitate de sinteză;

    d) complexitate, iniţiativă, creativitate.

Durata examenului de promovare se stabileşte de comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor stabilite, dar nu poate depăşi 3 ore.

Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.

 

Rezultatele examenului de promovare se afişează la sediul DSP Dolj şi pe pagina de internet www.dspdolj.ro în termen de două zile lucrătoare de la data susţinerii acestuia, respectiv 10.08.2015.

Eventuala contestare a rezultatului examenului de promovare se poate face în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept, respectiv 11.08.2015.

Comisia de soluţionare a contestaţiilor va reevalua lucrarea, iar rezultatul final se afişează la sediul DSP Dolj în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei, respectiv 13.08.2015.

 

Director Executiv,

Dr. Ludmila PRUNARIU

 

ANUNŢ - 25.08.2014

Publicaţie privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea atestatelor de studii complementare

pentru medici, medici dentişti şi farmacişti - sesiunea 24 septembrie 2014.

Pentru detalii privind organizarea şi desfăşurarea acestui examen, vă rugăm să accesaţi acest LINK.

 

ANUNŢ - 22.08.2014

Publicaţie privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist,

medic dentist specialist şi farmacist specialist sesiunea 16 octombrie 2014 .

Pentru detalii privind organizarea şi desfăşurarea acestui examen, vă rugăm să accesaţi acest LINK.

 

ANUNŢ - 07.05.2013

Ministerul Sănătăţii organizează la data de 12 iunie 2013, examen pentru obţinerea

gradului de primar pentru medicii, medicii dentişti şi farmaciştii cu o vechime de minim 5 ani ca

specialişti în specialitatea pentru care doresc să obţină gradul profesional, efectuată până la data de

31.12.2013.

Pentru detalii privind organizarea şi desfăşurarea acestui examen, vă rugăm să accesaţi acest LINK.

 

ANUNŢ – 13.03.2013

 

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII

PUBLICATIE  DE EXAMEN

Privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist, medic dentist specialist şi farmacist specialist

Ministerul Sănătăţii organizează la data de 17 aprilie 2013 examen pentru obţinerea titlului de specialist, pentru medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care finalizează pregătirea curriculară până la data de 30 aprilie 2013, cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidentiatului, cu modificările şi completarile ulterioare.

 

La acest examen se pot prezenta:

 

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi, inclusiv cadrele didactice şi de cercetare ştiinţifică medicală, confirmate în rezidenţiat, care la data de 30 aprilie 2013 încheie stagiul de pregătire (inclusiv audierea cursurilor-conferinţă), conform curriculelor aprobate pentru fiecare specialitate;

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi, inclusiv cadrele didactice şi de cercetare ştiinţifică medicală, confirmate în rezidenţiat, care au încheiat stagiul de pregătire şi nu au susţinut acest examen sau nu l-au promovat în sesiunile anterioare. Prezentarea la examen se face cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în termen de maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii specialişti sau primari care au efectuat cu aprobarea Ministerului Sănătăţii, pregătire în vederea obţinerii celei de-a doua specialităţi şi care la data de 30 aprilie 2013, încheie stagiul de pregătire în noua specialitate;

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii, care au efectuat specializare prin Ministerul Educaţiei Naţionale şi care finalizează pregătirea până la data de 30 aprilie 2013*);

 

La acest examen se mai pot prezenta în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 18/2009 cu modificările şi completarile ulterioare, prezentând recomandarea coordonatorului de rezidenţiat, şi rezidenţii/specialiştii aflaţi la pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, care încheie stagiul de pregătire în perioada cuprinsă între data de 1 mai 2013 şi până la 17 octombrie 2013, inclusiv.

Pentru această categorie de candidaţi, confirmarea ca medic/medic dentist/farmacist specialist, se va face cu data de întâi a lunii următoare finalizării stagiului de pregătire, pe baza adeverinţei eliberată de unitatea angajatoare pentru rezidenţi, respectiv de coordonatorul de stagiu pentru cei aflaţi la pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, din care să rezulte efectuarea integrală a pregătirii de specialitate.

 

Examenul se va desfăşura în centre universitare medicale care asigură pregătirea pentru toate modulele teoretice şi baremul de manopere, proceduri, tehnici diagnostice şi terapeutice din curriculumul de pregătire, cu excepţia specialităţii medicină de urgenţă pentru care examenul se va desfăşura numai în centrele universitare Bucureşti şi Târgu Mureş.

 

Pentru susţinerea examenului de specialist rezidenţii pot opta numai pentru unul din centrele universitare în care au efectuat pregătirea.

 

Tematicile după care se vor desfăşura examenele în această sesiune au fost publicate în “Viaţa Medicală” începând cu nr. 10/9 martie

2001, cu excepţia specialităţilor: Alergologie şi imunologie clinică aprobată în luna martie 2012 şi publicată pe site-ul Ministerului Sănătăţii, Anatomie patologică- aprobată în anul 2011 şi publicată pe site-ul Ministerului Sănătăţii, Chirurgie orală şi maxilo-facială şi chirurgie dento-alveolară – revizuite şi publicate în

“Viaţa Medicală” în iulie 2009, endocrinologie publicată în „Viaţa Medicală” nr.4/25 ian.2002, farmacie clinică şi laborator farmaceutic, revizuite şi publicate în „Viaţa Medicală” nr.31/31.07.2009, Radiologie şi imagistică medicală – revizuită şi publicată în “Viaţa Medicală” nr. 45/7 nov.2003 şi ortopedie pediatrică revizuită şi publicată în „Viaţa Medicală” nr.21/27 mai 2005.

Pentru specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă examenul se va desfăşura după tematica aprobata în anul 2009.

Medicii rezidenţi confirmaţi în specialitatea otorinolaringologie vor susţine examenul după tematicile publicate în anul 1993

Pentru specialitățile: endodonție, paradontologie si protetică dentară tematicile au fost aprobate in anul 2012 și sunt postate pe Site-ul www.ms.ro

1. Pentru toate specialităţile cu excepţia specialităţii Medicină de urgenţă

 

Examenul de specialist are următoarele probe:

a) proba scrisă, cu 10 subiecte formulate din tematica fiecărei specialităţi, cu durată de trei ore;

b) probe clinice/practice, conform tematicilor fiecărei specialităţi.

Candidatul va fi confirmat specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului.

2. Pentru specialitatea medicină de urgenţă examenul se va susínut conform Metodologiei aprobată prin Ordinul Comun MS și MECTS nr.1333/6556/2012.

Examenul pentru obţinerea titlului de medic specialist în medicina de urgenţă se va desfăşura în centrele universitare Bucureşti - Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti și Târgu Mureş - Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş și va avea următoarele probe:

a) Proba scrisă se desfăşoară în prima zi a perioadei anunţate pentru desfăşurarea examenului de obţinere a titlului de medic specialist.Proba scrisă se va desfăşura concomitent şi va începe la aceeaşi oră în ambele centre de examinare. Testele utilizate în cele două centre de examinare vor fi identice. Proba scrisă va consta dintr-un test de tip grilă cu 250 de întrebări cu răspunsuri multiple. Durata probei scrise este de 4 ore.

Candidaţii care au susţinut şi au promovat proba scrisă într-o sesiune anterioară, dar au fost respinşi la examen din cauza rezultatelor la probele clinice/practice, vor susţine numai aceste probe, luându-se în considerare punctajul de promovare al probei scrise anterioare, pentru următoarele 3 sesiuni ordinare de examen de specialitate, după promovare.

b) Proba clinică teoretică

c) Proba practică se desfăşoară utilizând simulatoare de pacient.

 

Candidatul va fi confirmat specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului.

 

ÎNSCRIERI

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi din reţeaua de asistenţă medicală, vor depune dosarele de înscriere la direcţiile de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv la ministerele cu reţea sanitară proprie, în perioada cuprinsă între 4 martie 2013 şi până la data de 20 martie 2013, inclusiv.

Cadrele didactice şi de cercetare ştiinţifică medicală, precum şi specialiştii aflaţi la a doua specialitate în regim cu taxă, vor depune dosarele de înscriere tot în perioada 4 martie -20 martie 2013, la sediul Ministerului Sănătăţii din str. George Vraca, nr.9, sector 1, Bucureşti.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii, care au efectuat specializare prin Ministerul Educaţiei Naţionale vor depune dosarele de înscriere tot în perioada 4 martie-20 martie 2013 inclusiv, la sediul Ministerului Sănătăţii din str.Cristian Popişteanu, nr.1-3 , sector 1, Bucureşti.

Tabelele nominale cu candidaţii înscrişi, vor fi transmise de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie, până la data de 22 martie 2013, pe adresa de e-mail examene@ms.ro

Tabelele originale cu candidaţii, însoţite de adresa cu semnături şi discheta se vor transmite prin poştă până la data de 27 martie 2013, pe adresa Ministerului Sănătăţii, str.George Vraca, nr.9, Bucureşti.

Tabelele vor cuprinde următoarele rubrici:

Judeţ

Numele şi prenumele cu iniţiala tatălui

Specialitatea in care este confirmat rezident

Nr. Ord. MS de confirmare

Data încheierii stagiului de pregătire

Unitatea de încadrare cu contract de munca pe durata nedeterminata/judeţ

Centre univer. în care s-a efectuat pregătirea

Centrul univer. în care solicita susţinerea examenului

DSP pentru trimitere certificat spec.

nr. chitanta plata taxa examen

Nr.

Telefon

de contact

 

 

 

 

 

Se va codifica “FP” pentru rezidenţii încadraţi pe perioadă determinată

 

 

 

 

 

 

 

 

Candidaţii vor fi înscrişi în tabele cu numele şi prenumele corect conform actului de identitate în termen de valabilitate, utilizând caracterele diacritice: Ă,Î,Â,Ş,Ţ.

 

Întreaga responsabilitate a completării corecte a datelor din tabel revine direcţiilor de sănătate publică, respectiv ministerelor cu reţea sanitară proprie.

 

Arondarea numerică a candidaţilor pe centre universitare medicale şi pe specialităţi, va fi comunicată prin publicare pe site-ul www.ms.ro, la rubrica informare/noutăţi / concursuri, în data de 1 aprilie 2013.

Listele cu candidaţii admişi pe centre universitare şi specialităţi, precum şi preşedinţii comisiilor de examen, data şi locul de prezentare pentru susţinerea examenului, se vor afişa pe site-ul www.ms.ro , la rubrica informare/noutăţi/concursuri, în data de 12 aprilie 2013.

 

Dosarul de înscriere va cuprinde:

cerere de înscriere în care se vor menţiona: specialitatea, centrele universitare în care s-a efectuat pregătirea şi centrul universitar în care se doreşte să se susţină examenul, precum şi un telefon de contact;

copie xerox după buletinul de identitate/cartea de identitate;

copie xerox după diploma de medic, medic dentist sau farmacist;

copii xerox ale documentelor care atestă schimbarea numelui (certificat de căsătorie etc.), dacă este cazul:

xerocopia carnetului de rezident din care să reiasă absolvirea cu note a tuturor colocviilor în urma stagiilor obligatorii efectuate;

xerocopii ale stagiilor de pregătire cu calificativ, pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu taxă, care nu au carnet de rezident;

adeverinţă eliberată de unitatea sanitară în care este încadrat rezidentul, din care să reiasă tipul contractului individual de muncă (pe perioadă determinată sau nedeterminată), numărul Ordinului de confirmare în rezidenţiat, vechimea ca medic rezident şi data încheierii pregătirii.

 

Pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu taxă, adeverinţa de finalizare a pregătirii în specialitate va fi eliberată de coordonatorul în specialitate.

Recomandarea coordonatorului de rezidenţiat (numai pentru cei care încheie pregătirea în perioada 1 mai -17 octombrie 2013).

medicii, medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi care au efectuat diferite perioade de stagii în străinătate în specialitatea în care au fost confirmaţi, vor anexa şi aprobarea Ministerului Sănătăţii de recunoaştere a acestor stagii**)

chitanţa de plată taxei de 300 lei, achitată prin mandat poştal în contul IBAN nr.RO85TREZ7005003XXX000092, CUI-4266456, DTMB (Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucureşti) beneficiar Ministerul Sănătăţii, adresa: str. Cristian Popişteanu Nr 1-3, sector 1, Bucureşti, cod: 010024. La locul pentru corespondenţă se va menţiona „Taxa examen specialist”.

xerocopii ce atestă achitarea sumelor aferente pregătirii pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu taxă;

 

Rezidenţii care din motive obiective, după susţinerea examenului de specialist, întrerup pregătirea, au obligaţia de a informa în scris Ministerul Sănătăţii, asupra situaţiei survenite, în vederea confirmării ca specialist după completarea pregătirii.

Rezidenţilor care nu se prezintă la examen (cu excepţia celor care au aprobarea Ministerului Sănătăţii de prelungire a stagiului de rezidenţiat) sau nu promovează examenul de specialist, le încetează stagiul de pregătire în rezidenţiat la finalizarea pregătirii.

________________________________________________________________________

*) cetăţenii străini vor prezenta aprobarea MEN privind înscrierea la stagiul de specializare, documente privind specializarea efectuată, copie legalizată a diplomei de licenţă și după caz documente privind schimbarea numelui ( dacă este cazul-certificat căsătorie, divorț, etc.)

**) în cazul în care nu există aceasta aprobare, dosarele vor fi depuse la Ministerul Sănătăţii (Str.Cristian Popişteanu, nr.1-3, sector1, Bucureşti) până la data de 20 martie 2013 inclusiv, şi vor fi însoţite de copiile documentelor originale şi de traducerea legalizată în limba română, din care sa reiasă stagiile de pregătire efectuate în străinătate, precum şi de avizul comisiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii privind recunoaşterea acestor stagii.

 

 

MODEL CERERE

Domnule Director,

 

 

          Subsemnatul(a) ( cu iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise  în C.I.)

 

 _____________________________________________________________________________________,

 

medic/medic dentist/farmacist  rezident anul _____, confirmat prin Ordinul MS nr._____din

 

anul______, în specialitatea___________________________________________________,

 

cu pregătirea în rezidenţiat în Centrul/Centrele Universitar(e) ________________________, 

 

încadrat pe durată determinată ( pt. rezidenţii pe loc)/ nedeterminată ( pt. rezidenţii pe post)

 

_______________, la _______________________________________________________,

 

vă rog  să-mi  aprobaţi  înscrierea la examenul  pentru obţinerea titlului de medic/               

 

medic dentist/farmacist specialist în specialitatea__________________________________  

 

_____________________________________________,  din sesiunea  17 aprilie 2013,

 

examen  pe care doresc să-l susţin în Centrul Universitar ________________________.

 

Menţionez că stagiul de pregătire prin rezidenţiat se încheie la data de _________________

         

 

            Solicit ca Certificatul de medic/farmacist specialist  să-mi  fie transmis la Direcţia

 

de Sănătate  Publică a judeţului _______________________________________________.

 

 

            Telefon de contact__________________________________________

 

            Număr chitanţă/OP de plată a taxei de examen___________________ din data ______________

 

 

 

          Data _______________

 

                                                                                   Semnătura_____________________

 

                            

 

 

            Domnului Director Executiv al Direcţiei de Sănătate Publică

 


 

 

 

MODEL RECOMANDARE

 

 

ANTETUL CLINICII.....................................................................

NR. INREGISTRARE............../DATA....................

 

 

 

RECOMANDARE

 

D-l/d-na dr. .........................................................., aflat(a) in ultimul an de rezidentiat / de pregatire in a doua specialitate in regim cu taxa, specialitatea ....................................................................., cu pregatire in centrul universitar Iasi, cu incheierea pregatirii la data de................................ se poate prezenta la examenul pentru obtinerea titlului de medic specialist, sesiunea 17 aprilie 2013, avand in vedere cunostintele teoretice si practice acumulate prin parcurgerea stagiilor conform curriculei aprobate, urmand ca dupa examen sa-si finalizeze pregatirea pentru a putea fi confirmat ca medic specialist.

 

COORDONATOR,  

                                                     

NUME , PRENUME

 

............................................................

 

(semnatura, parafa si stampila clinicii/catedrei)

 

......................................................................

 

 

     

ANUNŢ – 08.10.2012

          Ministerul Sănătăţii organizează concurs de intrare în rezidenţiat pe post şi rezidenţiat pe loc în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 25 noiembrie 2012.

Pentru a consulta publicaţia de examen, lista locurilor şi a posturilor scoase la concurs,

vă rugăm să accesaţi următoarele link-uri :

1.     Publicaţie examen rezidenţiat, sesiunea 25.11.2012

2.     Lista locurilor scoase la concurs, sesiunea 25.11.2012

3.     Lista posturilor scoase la concurs, sesiunea 25.11.2012

         

          ANUNŢ – 20.08.2012

 

          EXAMEN MEDIC SPECIALIST

 

Ministerul Sănătăţii organizează la data de 18 octombrie 2012 examen pentru obţinerea titlului de specialist, cu excepţia specialitatii anestezie si terapie intensivă pentru care examenul se organizează la data de 29 septembrie 2012.

Pentru a afla Lista comisiilor, data, locul şi ora de prezentare la examen, vă rugăm să accesaţi ACEST LINK

Pentru a afla Lista candidaţilor înscrişi la examen, vă rugăm să accesaţi ACEST LINK.

La acest examen se pot prezenta:

• Medicii, medicii dentisti si farmacistii rezidenţi, inclusiv cadrele didactice si de cercetare stiinţifică medicală, confirmate în rezidenţiat, care la data de 31 decembrie 2012 încheie stagiul de pregătire (inclusiv audierea cursurilor-conferinţă), conform curriculelor aprobate pentru fiecare specialitate;

• Medicii, medicii dentisti si farmacistii rezidenţi, inclusiv cadrele didactice si de cercetare stiinţifică medicală, confirmate în rezidenţiat, care au încheiat stagiul de pregătire si nu au susţinut acest examen sau nu l-au promovat în sesiunile anterioare.

Prezentarea la examen se face cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea si finanţarea rezidentiatului, cu modificările si completarile ulterioare, respectiv în termen de maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.

• Medicii, medicii dentisti si farmacistii specialisti sau primari care au efectuat cu

 aprobarea Ministerului Sănătăţii, pregătire în vederea obţinerii celei de-a doua

 specialităţi si care la data de 31 decembrie 2012, încheie stagiul de pregătire în noua specialitate;

• Medicii, medicii dentisti si farmacistii, care au efectuat specializare prin Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului si Sportului si care finalizează acestă pregătire până la data de 31 decembrie 2012*);

La acest examen se mai pot prezenta în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr.18/2009, pe baza recomandării coordonatorului de rezidenţiat, si rezidenţii/specialistii  aflaţi la pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, care încheie stagiul de pregătire în perioada 1 ianuarie-31 martie 2013.

Pentru această categorie de candidaţi, confirmarea ca specialist se va face cu data de întâi a lunii următoare finalizării stagiului de pregătire, pe baza adeverinţei eliberată de unitatea angajatoare pentru rezidenţi, respectiv de coordonatorul de stagiu pentru cei aflaţi la pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, din care să rezulte efectuarea integrală a pregătirii de specialitate.

Examenul se va desfăsura în centre universitare medicale care asigură pregătirea pentru din curriculumul de pregătire, cu excepţia specialităţii medicină de urgenţă pentru care examenul se va desfăsura numai în centrele universitare Bucuresti si Târgu Mures si a specialitati anestezie si terapie intensivă pentru care proba scrisă a examenului se va susţine numai în centrul universitar Bucuresti.

 Pentru susţinerea examenului de specialist rezidenţii pot opta pentru unul din centrele universitare în care au efectuat pregătirea.

            Tematicile după care se vor desfăsura examenele în această sesiune au fost  publicate în “Viaţa Medicală” începând cu nr. 10/9 martie 2001, cu excepţia specialităţilor:

            Alergologie si imunologie clinică aprobată în luna martie 2012 si publicată pe site-ul

            Ministerului Sănătăţii, Anatomie patologică- aprobată în anul 2011 si publicată pe site-ul

Ministerului Sănătăţii, Chirurgie orală si maxilo-facială si chirurgie dento-alveolară –

            revizuite si publicate în “Viaţa Medicală” în iulie 2009, endocrinologie publicată în „Viaţa

Medicală” nr.4/25 ian.2002, farmacie clinică si laborator farmaceutic, revizuite si

            publicate în „Viaţa Medicală” nr.37/14 sept.2007, Radiologie si imagistică medicală –

 revizuită si publicată în “Viaţa Medicală” nr. 45/7 nov.2003 si ortopedie pediatrică revizuită si publicată în „Viaţa Medicală” nr.21/27 mai 2005.

Pentru specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă examenul se va desfăsura după tematica aprobata în anul 2009.

 Medicii rezidenţi confirmaţi în specialitatea otorinolaringologie vor susţine examenul după tematicile publicate în anul 1993.

Pentru specialitățile: endodonție, paradontologie si protetică dentară tematicile au fost aprobate in anul 2012 și sunt postate pe Site-ul www.ms.ro

1. Pentru toate specialităţile cu excepţia ATI si Medicină de urgenţă

 Examenul de specialist are următoarele probe:

a) proba scrisă, cu 10 subiecte formulate din tematica fiecărei specialitati, cu durată de trei ore( cu excepţia specialităţilor medicină de urgenţă si anestezie si terapie intensivă);

b) probe clinice/practice.

Candidatul se confirmă specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului.

 2. Pentru specialitatea medicină de urgenţă examenul are următoarele probe:

 a).proba scrisa;

 b).proba clinica orala;

 c).proba clinica practica în care sa se utilizeze simulatorul

Proba scrisa va fi reprezentata de un test grila cu 250 de întrebări/răspunsuri pe durata a 4 ore.

Proba clinica orala si cea practica vor fi impartite în mai multe componente cu respectarea

tematicii de specialitate, respectiv medicala, chirurgicala, adulţi, pediatrie etc.

Candidatul se confirmă specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului.

 3. Pentru specialitatea anestezie si terapie intensivă: (testul A si testul B) cu 120e întrebări cu răspunsuri multiple, la alegere.

 Fiecare test are 60 întrebări, durează 2 ore si se susţine după testele-grilă elaborate de către Societatea Europeană de Anestezie.

Nota probelor clinice/practice pentru promovare este de minim 7,00.

Nota minimă pentru obţinerea si a Diplomei Europene în Anestezie si Terapie Intensivă este punctajul minim european pentru proba scrisă, stabilit de către Societatea Europeană de Anestezie .

 

            ÎNSCRIERI

 

Medicii, medicii dentisti si farmacistii rezidenţi din reţeaua de asistenţă medicală, vor depune dosarele de înscriere la direcţiile de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucuresti, respectiv la ministerele cu reţea sanitară proprie, în perioada 3-19 septembrie  2012, inclusiv.

Cadrele didactice si de cercetare stiinţifică medicală, precum si specialistii aflaţi la a doua specialitate în regim cu taxă, vor depune dosarele de înscriere tot în perioada 3-19 septembrie 2012, la sediul Ministerului Sănătăţii din str. George Vraca, nr.9, sector 1,Bucuresti.

Medicii, medicii dentisti si farmacisti, care au efectuat specializare prin Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului si Sportului vor depune dosarele de înscriere în perioada 3-19 septembrie 2012 inclusiv, la sediul Ministerului Sănătăţii din str.Cristian Popisteanu, nr.1-3 , sector 1, Bucuresti.

Pentru specialitatea anestezie si terapie intensivă dosarele de înscriere se depun la Ministerul Sănătăţii sediul din str.George Vraca, nr. 9, Bucuresti în perioada 30 august-10 septembrie 2012, inclusiv.

Tabelele nominale cu candidaţii înscrisi, vor fi transmise de direcţiile de sănătate publică judeţene si a municipiului Bucuresti, respectiv ministerele cu reţea sanitara proprie,până la data de 21 septembrie 2012, pe adresa de e-mail  examene@ms.ro

Tabelele originale cu candidaţii, însoţite de adresa cu semnături si discheta se vor transmite prin postă până la data de 24 septembrie 2012, pe adresa Ministerului Sănătăţii, str.George Vraca, nr.9, Bucuresti.

 Tabelele vor cuprinde următoarele rubrici:

1.Judeţ

2.Numele si prenumele cu iniţiala tatălui

3.Specialitatea in care este confirmat rezident

 4.Nr. Ord. MS de confirmare

5.Data încheierii stagiului de pregătire

6.Unitatea de încadrare cu contract de munca pe durata nedeterminat a/judeţ

7.Centre univer. în care s-a efectuat pregătirea

8.Centrul univer. în care solicita susţinerea examenului

 9.DSP pentru trimitere certificat spec.

10.Nr. chitantaplata taxa examen

 12.Nr.Telefon de contact

Se va codifica “FP” pentru rezidenţii încadraţi pe perioadă determinată

 Întreaga responsabilitate a completării corecte a datelor din tabel revine direcţiilor de sănătate publică, respectiv ministerelor cu reţea sanitară proprie.

1. Pentru toate specialităţile cu excepţia ATI:

Arondarea numerică a candidaţilor pe centre universitare medicale va fi comunicată prin publicare pe site-ul www.ms.ro , la rubrica noutăţi/concursuri, în data de 2 octombrie  2012.

Listele cu candidaţii admisi, pe centre universitare si specialităţi, precum si presedinţii comisiilor de examen, locul si data de prezentare a candidaţilor, se vor afisa pe site-ul www.ms.ro , la rubrica noutăţi/concursuri, în data de 15 octombrie 2012.

2. Pentru specialitatea anestezie si terapie intensivă  - Arondarea candidaţilor pe  centre universitare medicale va fi comunicată prin publicare pe site-ul www.ms.ro, la rubrica  noutăţi/concursuri, în data de 18 septembrie 2012, iar listele cu candidaţii admisi se vor afisa pe acelasi site la data de 25 septembrie 2012.

 Dosarul de înscriere va cuprinde:

cerere de înscriere în care se vor menţiona: specialitatea, centrele universitare în care s-a efectuat pregătirea si centrul universitar în care se doreste să se susţină examenul, precum si un telefon de contact;

copie xerox după buletinul de identitate/cartea de identitate;

copie xerox după diploma de medic, medic dentist sau farmacist;

copii xerox ale documentelor care atestă schimbarea numelui (certificat de căsătorie etc.), daca este cazul:

xerocopia carnetului de rezident din care să reiasă absolvirea cu note a tuturor colocviilor în urma stagiilor obligatorii efectuate;

xerocopii ale stagiilor de pregătire cu calificativ, pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu taxă, care nu au carnet de rezident;

adeverinţă eliberată de unitatea sanitară în care este încadrat rezidentul, din care să reiasă tipul contractului individual de muncă (pe perioadă determinată sau nedeterminată), numărul Ordinului de confirmare în rezidenţiat, vechimea ca medic rezident si data încheierii pregătirii. Pentru rezidenții serie nov.  2006 confirmați în specialiăți cu durată de 6 ani, data finalizării va fi 31 dec.2012 sau după caz 15 ian.2013 în funcție de modul de plată în prima lună de stagiu (ianuarie 2007). În cazul celor care au primit integral drepturile bănesti în ianuarie 2007, perioada 1-15 ianuarie 2007 va fi considerată ca parte din stagiul de baza si consemnat ca atare în carnetul de rezident.

• Pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu taxă, adeverinţa de finalizare a pregătirii în specialitate va fi eliberată de coordonatorul în specialitate.

Recomandarea coordonatorului de rezidenţiat (numai pentru cei care încheie pregătirea în perioada 1 ianuarie-31 martie 2013)

• medicii, medicii dentisti si farmacistii rezidenţi care au efectuat diferite perioade de stagii în străinătate în specialitatea în care au fost confirmaţi, vor anexa si aprobarea Ministerului Sănătăţii de recunoastere a acestor stagii**)

chitanţa de plată taxei de 450 lei, achitată prin mandat postal în contul IBAN nr.RO85TREZ7005003XXX000092, CUI-4266456, DTMB ( Direcţia deTrezorerie a Municipiului Bucuresti) beneficiar Ministerul Sănătăţii, adresa:str. Cristian Popisteanu Nr 1-3, sector 1, Bucuresti, cod: 010024. La locul pentru corespondenţă se va menţiona „Taxa examen specialist”.

• xerocopii ce atestă achitarea sumelor aferente pregătirii pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu taxă;

Rezidenţii care din motive obiective, după susţinerea examenului de specialist, întrerup pregătirea, au obligaţia de a informa în scris Ministerul Sănătăţii, asupra situaţiei survenite, în vederea confirmării ca specialist după completarea pregătirii.

Rezidenţilor care nu se prezintă la examen (cu excepţia celor care au aprobarea Ministerului Sănătăţii de prelungire a stagiului de rezidenţiat) sau nu promovează examenul de specialist, le încetează stagiul de pregătire în rezidenţiat la finalizarea pregătirii.

 Detaliile privind organizarea si desfăsurarea probei scrise, în vederea obţinerii si a Diplomei Europene în Anestezie si Terapie Intensivă, pot fi consultate pe site-ul www.ms.ro

 

 ________________________________________________________________________

           

*) cetăţenii străini vor prezenta aprobarea MECTS privind înscrierea la stagiul de specializare, documente privind specializarea efectuată, copie legalizată a diplomei de licenţă și după caz documente privind schimbarea numelui ( dacă este cazul-certificat căsătorie, divorț, etc.)

**) în cazul în care nu există aceasta aprobare, dosarele vor fi depuse la Ministerul Sănătăţii (Str.Cristian Popisteanu, nr.1-3, sector1, Bucuresti) pana la data de 19 septembrie 2012, inclusiv, (cu excepţia specialitatii anestezie si terapie intensivă, pentru care se pot depune dosare până la data de 10 septembrie 2012, inclusiv) si vor fi însoţite de copiile documentelor originale si traducerea legalizata în limba romana din care sa reiasă stagiile de pregătire efectuate în străinătate, precum si de avizul comisiei de specialitate a MS privind  recunoasterea acestor stagii.

 

 

      ANUNŢ – 13.08.2012

 

          PUBLICAŢIE DE EXAMEN PENTRU OBŢINEREA

ATESTATELOR DE STUDII COMPLEMENTARE

PENTRU MEDICI, MEDICI DENTISTI SI FARMACISTI

Ministerul Sănătăţii organizează la data de 27 septembrie 2012 examen pentru obţinerea atestatelor de studii complementare pentru medici, medici dentisi si farmacisti.

In această sesiune se pot înscrie candidaţii care finalizează până la data de 31.08.2012, pregătirea teoretică si practică efectuată în vederea obţinerii atestatelor de studii complementare, în condiţiile prevăzute de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Examenele se vor desfăsura în centrele universitare medicale acreditate de Ministerul Sănătăţii, în care s-a efectuat pregătirea.

Media minimă de promovare pentru obţinerea atestatelor de studii complementare este 7,00.

Înscrierea candidaţilor la examen se va face începând cu 27 august 2012, până la data de 7 septembrie 2012 inclusiv, la sediul Ministerul Sănătăţii din Str. George Vraca nr.9, Bucuresti: tel 021.255.50.45, cu excepţia atestatului în Implantologie.

Înscrierile pentru atestatul de Implantologie se fac în aceeasi perioadă, respectiv 27 august-7 septembrie 2012, la direcţiile de sănătate publică din centrele universitare în care s-a făcut pregătire pentru obţinerea acestui atestat: Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara.

Tabelele cu candidaţii înscrisi pentru atestatul în Implantologie se vor transmite până la data de 12.09.2012 la adresa: www.examene@ms.ro si pe suport de hârtie până la data de 14.09.2012, la sediul Ministerului Sănătăţii din Str.George Vraca nr.9, sector 1, Bucuresti.

Tabelele vor cuprinde următoarele rubrici:

DSP Nume, prenume

Data si locul nasterii (localitate, judeţ)

Gradul profesionalmedic dentist/ specialist/primar

Specialitatea (se va completa numai pentru medicii specialisti sau primari )

Unitatea de încadrare / judeţ

Centrul de examen (în care s-a efectuat pregătirea)

C.N.P.

Nr. chitanţei de plată a taxei de examen

Solicită atestatul la DSP

Nr. Telefon

contact

Candidaţii vor fi înscrisi în tabele cu numele si prenumele corect conform actului de identitate în termen de valabilitate, utilizând caracterele diacritice: Ă,Î,Â,S,Ţ.

Întreaga responsabilitate privind respectarea condiţiilor de participare a candidaţilor la examen, revine direcţiilor de sănătate publică menţionate.

Arondarea candidaţilor pe centre universitare medicale va fi comunicată în ziua de 17.09.2012, pe site-ul Ministerului Sănătăţii la adresa www.ms.ro, la rubrica informare-concursuri si examene.

Listele candidaţilor al căror dosar de înscriere este admis, precum si data, locul si ora de prezentare la examen, pentru toate atestatele, se vor afisa la data de 24.09.2012 pe site-ul MS. www.ms.ro , la rubrica Informare - Concursuri si examene.

La aceste examene se pot prezenta:

1) Pentru atestatul în Ultrasonografie generală

- medicii specialisti sau primari, precum si absolvenţii facultăţilor de medicină cu drept de exercitare a profesiunii de medic, care au absolvit programele de studii

complementare în ultrasonografie generală nivel I (durată 3 luni) si ultrasonografie

generală nivel II (durata 3 luni), în total 6 luni de pregătire (conform prevederilor

ordinului MS nr. 418/2005); cele 6 luni de pregătire pot fi divizate în două module a 12

săptămâni (3 luni curs si 3 luni activitate practică individuală, pe durata cărora cursantul

va efectua minimum 300 examinări, sub directa supervizare a unui medic desemnat

pentru acest tip de activitate de către responsabilii naţionali ai programului. Listele cu

medicii desemnaţi pentru fiecare centru de pregătire se află la direcţia de sănătate din

centrul de pregătire respectiv). Medicii rezidenţi confirmaţi în specialităţi în al căror

curriculum de pregătire este prevăzut modulul de ultrasonografie generală cu durata de 3

luni (echivalent nivel I), vor putea susţine examenul pentru obţinerea atestatului în

ultrasonografie generală numai după confirmarea ca medic specialist si absolvirea

programului de ultrasonografie generală nivel II (3 luni), având durata totală de pregătire 6 luni;

Medicii confirmaţi specialisti în specialităţile radiologie si imagistică

medicală, medicină nucleară si gastroenterologie care au efectuat pregătire în

ultrasonografie generală conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi să exercite

activitatea de ultrasonografie generală, fără susţinerea examenului de atestat, în

conformitate cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005.

Examenul va consta din trei probe:

- prima probă practică pe bolnav (eliminatorie, nota minimă de promovare - 6,00);

- proba teoretică scrisă, sub formă de test grilă, cu 50 întrebări cu răspunsuri multiple, tip complement simplu, din tematică;

- a doua probă practică de patologie ecografică pe videocasetă.

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/3355/23.08.2006.

2) Pentru atestatul în Ultrasonografie obstetricală si ginecologică

- medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au urmat o pregătire, cu durata de 3 luni (6 saptamani – nivel I si 6 saptamani – nivel II), în centrele

universitare medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Medicii confirmaţi rezidenţi în specialitatea obstetrică-ginecologie în al căror

curriculum de pregătire este prevăzut modulul de ultrasonografie obstetricală si

ginecologică cu durata de 6 săptămâni (echivalent nivel I), vor putea susţine examenul

pentru obţinerea atestatului în ultrasonografie obstetricală si ginecologică numai după

confirmarea ca medic specialist si absolvirea programului de ultrasonografie obstetricală

si ginecologică nivel II (6 săptămâni);

Examenul va consta din patru probe:

- proba practică - eliminatorie (calificativ admis/respins) de recunoastere a unui

element de anatomie ecografică- fetală, anomalie fetală sau anatomie ginecologică

(imagini furnizate de comisie);

- proba scrisă tip grilă, cu 100 întrebări;

- proba practică – de examinare a unui caz obstetrical sau ginecologic, formată din

două probe notate separat:

a. evidenţierea si recunoasterea unui organ matern (ficat, splină, rinichi, colecist,

vezică urinară);

b. evidenţierea si recunoasterea unor elemente fetale (inclusiv biometrie fetală)

sau ale aparatului genital feminin, cu recunoasterea elementelor de patologie;

- probă practică – de elaborare a unui buletin ecografic după examinarea unui caz obstetrical.

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/1069/25.06.2006.

3) Pentru atestatul în Chirurgie laparoscopică ginecologică.

- medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat un

program de pregătire teoretică si practică cu durata 3 luni în centrele universitare

medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare, care au efectuat ulterior finalizării pregătirii un număr de minimum 50

intervenţii chirurgicale laparoscopice, ca prim operator sub supravegherea unui medic cu

competentă/atestat în chirurgie laparoscopică ginecologică.

Examenul va consta din:

- probă scrisă (test din tematica teoretică de pregătire)

- probă clinică – examen oral cu descrierea unor tehnici chirurgicale specifice

pentru afecţiunea posibil de tratat laparoscopic;

- probă practică (probă de abilităţi/manualitate) – este probă practică pe simulator,

din baremul de tehnici, manevre, instrumentar, aparatură;

- probă practică – participare la o intervenţie chirurgicală (ca prim operator).

Tematica de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice cuprinse

în programa de pregătire si aprobate de conducerea MSP sub nr.EN/6935/23.11.2006.

 

4) Pentru atestatul in Histeroscopie

- medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat o pregătire

prin curs teoretic si stagii practice, cu durata de 6 săptămâni (trei module a două

săptămâni), în Centrele Universitare Medicale Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi,

Timisoara si Tg.Mures, centre acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Medicii confirmaţi rezidenţi în specialitatea obstetrică-ginecologie în al căror

curriculum de pregătire este prevăzut modulul de histeroscopie, vor putea susţine

examenul în baza acestui modul, numai după confirmarea ca medic specialist, cu avizul

responsabilului naţional de program.

Examenul va consta din două probe:

- probă teoretică (subiecte sau test grilă) – probă eliminatorie cu nota minimum 7.00 ;

- probă clinică (o histeroscopie diagnostică sau operatorie).

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/1600/2006.

5) Pentru atestatul in Colposcopie.

- medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat o

pregătire prin curs teoretic cu durata de 6 săptămâni (3 module de cate 2 săptămâni

fiecare), în centre universitare medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu

modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Târgu-

Mures si Timisoara, urmat de un stagiu practic în care au efectuat minimum 300 de

colposcopii sub supravegherea unui medic având această competentă/atestat.

Medicii confirmaţi rezidenţi în specialitatea obstetrică-ginecologie în al căror

curriculum de pregătire a fost prevăzut modulul de colposcopie (curs teoretic), vor putea

susţine examenul numai după confirmarea ca medic specialist, pe baza pregătirii

efectuate în rezidenţiat, si a stagiului practic ulterior, în care au efectuat minimum 300 de

colposcopii sub supravegherea unui medic având această competentă/atestat si a avizului

responsabilului naţional de program.

Examenul va consta din patru probe:

- probă scrisă – trei subiecte dezvoltate general sau test grilă;

- probă orală – trei subiecte din tematica modulelor de pregătire;

- probă practică – caz clinic;

- probă de laborator (citotest, examen anatomo-patologic, interpretare markeri).

Tematica de examen însumează noţiunile teoretice si baremele practice cuprinse

în programa de pregătire aprobată de conducerea MSP sub nr.EN/1160/27.06.2006.

6) Pentru atestatul în Cardiologie intervenţională

- medicii specialisti sau primari în specialitatea cardiologie care au absolvit

programul de pregătire (curs si stagii practice) aprobat prin OMS 296/2010, cu durata de

2 ani în centre universitare medicale acreditate: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.

Examenul va consta din trei probe:

- probă scrisă – test grilă;

- probă clinică– examen clinic/proba abilităţi/manualităţi;

- probă practică – proba operatorie;

Tematica de examen însumează noţiunile teoretice si baremele practice cuprinse în programa de pregătire aprobată.

7) Pentru atestatul în Echocardiografie generală

- medicii specialisti sau primari în specialitatea cardiologie, medicină

internă, pediatrie, ATI sau medicină de urgenţă care au absolvit 2 cursuri teoretice cu

durata de 2 luni (începători si avansaţi) în centre universitare medicale acreditate de

ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare, (Bucuresti, Cluj-

Napoca, Iasi si Timisoara), urmate de un stagiu practic de 1 lună în care au efectuat

minimum 200 ecocardiograme M si bidimensionale, precum si 50 echo-Doppler sub

supravegherea unui medic având competenţă/atestat în ecocardiografie generală.

Medicii confirmaţi specialisti cardiologie care au efectuat pregătire în

echocardiografie generală conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi să exercite

activitatea de echocardiografie generală, fără susţinerea examenului de atestat, în

conformitate cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare.

Examenul va consta din trei probe:

- probă practică (eliminatorie – nota minimă 7,00);

- probă teoretică scrisă, sub formă de test grilă, cu 50 întrebări cu răspunsuri multiple;

- probă practică – interpretare trasee (echo-M si bidimensional si echo-Doppler).

Tematica de examen este cea din “Viaţa Medicală” nr.12/26.03.1993.

8) Pentru atestatul în Ecocardiografie transesofagiană (specială)

- medicii specialisti sau primari în specialitatea cardiologie sau ATI care

au obţinut competenţă/atestatul în echocardiografie generală si au urmat o pregătire prin

curs si stagiu practic într-un laborator de ecocardiografie transesofagiană, sub

supravegherea sefului de laborator, în total 2 luni, în centre universitare medicale

acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare

(Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara).

Pentru înscrierea la acest examen, candidaţii vor depune la dosar si copia xerox a

atestatului /competenţei în Ecocardiografie generală, sau a certificatului de abilităţi

obţinute anterior.

Examenul va consta din următoarele probe: - probă scrisă si două probe practice din tematica programei de pregătire.

9) Pentru atestatul în Ecografie vasculară

- medici specialisti sau primari în specialitatea cardiologie, medicină

internă, diabet zaharat, nutriţie si boli metabolice, chirurgie vasculara, chirurgie

cardiovasculara, care au efectuat curs si pregătire practică cu o durată de 3 luni în centrele

universitare medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, potrivit prevederilor

curriculare aprobate de MSP.

Examenul va consta din următoarele probe:

- probă practică de abilităţi/manualităţi – eliminatorie – caz clinic de explorat;

- probă scrisă – tip grilă;

- probă practică de interpretare a unor imagini (foto, casetă video, CD)

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/3355/23.08.2006.

10) Pentru atestatul în Ecografie endocrină

- medicii specialisti sau primari, în specialitatea endocrinologie, care au efectuat 3

module de câte 10 zile în decursul unui an, în centrele universitare medicale acreditate de

ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-

Napoca, Iasi si Timisoara si care au efectuat un minim de 1000 echografii ale glandelor

endocrine, sub îndrumarea unui medic având competenţă/atestat în ecografie endocrină.

Medicii confirmaţi specialisti endocrinologie care au efectuat pregătire în

ecografie endocrină conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi să exercite activitatea

de ecografie endocrină, fără susţinerea examenului de atestat, în conformitate cu

prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe:

- probă scrisă

- probă practică

Tematica de examen este cea aprobată în anul 1999.

11) Pentru atestatul în Sexologie

- medicii specialisti si primari în specialităţile endocrinologie,

dermatovenerologie, psihiatrie, urologie, obstetrică-ginecologie si medicină de familie,

care au efectuat pregătire teoretică si practică 4 module a câte 3 săptămâni, în centrele

universitare medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare (Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi si Timisoara).

Examenul constă din două probe:

- probă scrisă

- probă practică

Probele se vor susţine din tematica programei analitice de pregătire.

12) Pentru atestatul în Endoscopie digestivă diagnostică

- medicii specialisti sau primari în specialităţile gastroenterologie si chirurgie

generală care au efectuat curs teoretic cu durata de 6 săptămâni în centrele universitare

medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:

Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si Craiova, atestat prin certificate eliberate de

UMF-urile organizatoare, continuat cu un stagiu practic de 18 săptămâni (total 6 luni de

pregătire), în care au efectuat minimum 200 endoscopii digestive superioare, 100

sigmoidoscopii flexibile, 50 colonoscopii, 30 scleroterapii / bandări viscerale / hemostaza

altor leziuni nonvariceale, asistarea la minimum 50 de polipectomii si tehnici de

hemostază în hemoragii inferioare, sub supravegherea unui medic primar

gastroenterologie cu competenţă/atestat in endoscopie digestivă de minimum 3-5 ani, din

centrele universitare medicale acreditate.

Medicii confirmaţi specialisti gastroenterologie care au efectuat pregătire în

endoscopie digestivă conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi să exercite

activitatea de endoscopie digestivă diagnostică, fără susţinerea examenului de atestat, în

conformitate cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Examenul va consta din următoarele probe:

- probă scrisă;

- probă orală, constând din interpretare de caz pe casetă video;

- proba practică – eliminatorie, nota minimă 7.00, (manevrarea endoscopului pentru

endoscopia digestivă superioară si inferioară diagnostică).

Tematica de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice cuprinse în

programa de pregătire aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/5583/28.05.2007.

13) Pentru atestatul în Endoscopie digestivă terapeutică

- medicii specialisti sau primari în specialităţile gastroenterologie si chirurgie

generală care au efectuat curs teoretic cu durata de 4 săptămâni în centrele universitare

medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:

Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, atestat prin certificat eliberat de UMF,

continuat cu un stagiu practic de 20 săptămâni - 400 ore pregătire modulară într-un spital

universitar sub îndrumarea directă a unui medic primar gastroenterolog cu atestat în

endoscopia digestivă terapeutică de cel puţin 5 ani (total 6 luni de pregătire); în cadrul

pregătirii practice se vor efectua minimum 500 de endoscopii digestive superioare

diagnostice si terapeutice, 200 colonoscopii diagnostice si terapeutice si 50 ERCP,

confirmate de medicul primar gastroenterologie sub îndrumarea căruia a efectuat

pregătirea practică.

Pentru înscrierea la examen, medicii specialisti si primari în specialitatea

gastroenterologie precum si medicii specialisti si primari în specialitatea chirurgie

generală vor depune în dosar si copia xerox a atestatului/competenţei în endoscopie

digestiva diagnostică.

Excepţie fac medicii specialisti gastroenterologie, confirmaţi ulterior sesiunii

octombrie 2002 si care au efectuat si promovat modulul de endoscopie digestivă

diagnostică în cadrul specializării prin rezidenţiat, care vor atasa copia certificatului de

abilităţi în endoscopie digestivă terapeutică.

Examenul va consta din următoarele probe:

- Probă practică (o intervenţie terapeutică asistată de comisia de examen) – este

eliminatorie, nota minimă de promovare este 7,00, iar responsabilitatea cu privire la

securitatea pacientului supus procedurii va fi asumată de către presedintele comisiei.

- Probă teoretică scrisă.

- Probă orală constând în interpretare de casetă.

Tematica de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice cuprinse în

programa de pregătire aprobată de conducerea MSP sub nr.EN/5583/28.05.2007

14) Pentru atestatul in Endoscopie digestivă diagnostică pediatrică

- medicii specialisti sau primari în specialitatea pediatrie sau chirurgie pediatrică

care au efectuat curs si pregătire practică cu durata de 4 luni în centrele universitare

medicale Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, centre acreditate de ordinul MS

nr.418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică din tematica programei de pregătire.

15) Pentru atestatul în Chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de bază sau nivel II, tehnici avansate

1. Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de bază

- medicii specialisti sau primari în specialitatea chirurgie generală care au efectuat

curs si pregătire practică în total 3 luni în centre universitare medicale acreditate de

ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-

Napoca, Constanţa, Craiova, Iasi, Sibiu, Tg.Mures si Timisoara.

Medicii confirmaţi specialisti chirurgie generală ulterior sesiunii

octombrie 2002, sunt abilitaţi să exercite activitatea de chirurgie laparoscopică nivel I –

tehnici de bază, în baza certificatului de medic specialist, fără susţinerea examenului de

atestat, în conformitate cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

2. Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie laparoscopică nivel II – tehnici avansate

- este necesară obţinerea atestatului în chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de

bază si ulterior parcurgerea programului de pregătire teoretică si practică nivel II – tehnici

avansate, cu durata de 2 luni.

Pentru înscrierea la acest examen, candidaţii vor depune la dosar copia xerox a

atestatului în chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de bază obţinut anterior sau copia

certificatului de abilităţi în chirurgie laparoscopică nivel I, obţinut în baza modulului

efectuat în rezidenţiat.

Examenul va consta pentru ambele atestate din două probe: - probă scrisă si probă

practică din tematica programei de pregătire.

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/3126/16.08.2006.

16) Pentru atestatul în Ecografia aparatului locomotor

- medicii specialisti sau primari neonatologie, recuperare, medicină fizică si

balneologie, reumatologie, medicină sportivă, precum si medicii specialisti sau primari

ortopedie-traumatologie si ortopedie pediatrică (conform ord. MS nr. 403/2009),

care au efectuat o pregătire teoretică si practică cu durata de 6 luni în centre universitare

medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca.

Examenul va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică.

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/5731/23.10.2006.

17) Pentru atestatul în EEG

- medicii specialisti si primari în specialitatea neurologie, neurologie pediatrică,

neurochirurgie, psihiatrie si psihiatrie pediatrică, care au efectuat pregătire cu durata de 3

luni prin curs si stagiu practic, în Centrul Universitar Medical Bucuresti, timp în care au

efectuat minimum 200 trasee EEG atestate de seful secţiei respective.

Examenul va consta din două probe - proba teoretică scrisă si proba practică, din tematica pregătirii efectuate.

18) Pentru atestatul în EMG

- medicii specialisti si primari în specialitatea neurologie, neurologie pediatrică,

neurochirurgie, psihiatrie, psihiatrie pediatrică, reumatologie precum si recuperare,

medicină fizică si balneologie, care au efectuat pregătire de 3 luni prin curs si stagiu

practic, în Centrul Universitar Medical Bucuresti, timp în care au efectuat minimum 100

examinări EMG atestate de seful secţiei respective.

Examenul va consta din două probe - probă teoretică scrisă si probă practică, din tematica pregătirii efectuate.

19) Pentru atestatul în Endoscopie bronsică

- medicii specialisti sau primari din specialităţile pneumologie, chirurgie toracică,

A.T.I., medicină de urgentă, si ORL care au efectuat curs si pregătire practică cu durata

de 3 luni în endoscopie bronsică, în Centrul Universitar Medical Bucuresti, conform

ordinului MS nr. 418/2005, sau în Centrele Universitare Medicale Cluj-Napoca, Iasi si

Timisoara conform aprobării Nr. IB/8272/2009.

Medicii specialisti pneumologie si chirurgie toracică confirmaţi ulterior sesiunii

octombrie 2002, pot susţine examenul pentru obţinerea atestatului în endoscopie bronsică

pe baza pregătirii efectuate ca modul în rezidenţiat.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

20) Pentru atestatul în Explorări funcţionale respiratorii speciale

- medicii specialisti si primari pneumologie care au absolvit programul pentru

obţinerea acestui atestat cu durata de 2 luni în Centrul Universitar Medical Bucuresti;

- medicii specialisti si primari confirmaţi în alte specialităţi prevăzute de ordinul

MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare, care au absolvit programul de

pregătire cu durata de 3 luni.

Medicii specialisti pneumologie confirmaţi ulterior sesiunii octombrie 2002, au în

competenţa profesională standard a specialităţii această abilitate, fără examen.

Examenul va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

21) Pentru atestatul în Tomografie computerizată (CT)

- medicii specialisti sau primari în specialitatea radiologie si imagistică medicală,

care au absolvit un curs de 3 luni în acest domeniu, în centrele universitare medicale

acreditate (Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova si Târgu Mures)

- medicii specialisti radiologie si imagistică medicală care au promovat examenul

de medic specialist ulterior sesiunii octombrie 2002 si care au efectuat pregătirea de trei

luni ca modul in rezidenţiat, conform ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe:

- proba scrisă sub formă de test grilă, cu 50 întrebări, cu răspunsuri multiple.

Notarea se face prin adiţiune de puncte si transformare in note (ex. maximum 50

puncte = nota 10);

- o probă practică reprezentată de analiza filmelor a două cazuri: unul de neuro si

unul de corp;

Tematica de examen este cea din “Viata Medicala” nr.35/30.08.1991.

22) Pentru atestatul în Imagistică prin rezonanţă magnetică (IRM)

- medicii specialisti si primari radiologie si imagistică medicală cu

atestat/competenţă în tomografie computerizată, absolvenţi ai cursului IRM cu durata de

3 luni, în centrele universitare medicale acreditate (Bucuresti, Craiova, Iasi si Targu

Mures).

- medicii confirmaţi specialisti radiologie si imagistică medicală ulterior sesiunii

octombrie 2002 cu atestat/competenţă în tomografie computerizată si care au efectuat

pregătirea de trei luni în IRM ca modul în rezidenţiat, conform ordinului MS nr.

418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Pentru înscrierea la acest examen, candidaţii vor depune la dosar copia xerox a

atestatului /competenţei în CT obţinute anterior.

Examenul va consta din două probe:

-proba teoretică – grilă cu întrebări cu răspunsuri multiple (50) un punct pentru

fiecare întrebare, durata o oră;

-proba practică .

Tematica de examen a fost aprobată în februarie 2003.

23) Pentru atestatul în Senologie imagistică

- medicii specialisti si primari radiologie si imagistică medicală, absolvenţi ai unui

curs de minimum o lună (4 săptămâni), cu diploma eliberată de UMF-urile din centrele

universitare medicale prevăzute de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare, Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara si cu adeverinţă

de practică pentru minimum 50 mamografii si 30 ecografii de sân.

Examenul va consta din două probe:

- proba teoretică – grilă cu întrebări cu răspunsuri multiple (50) un punct pentru

fiecare întrebare, durata o oră;

- proba practică.

Tematica de examen a fost aprobată în februarie 2003.

24) Pentru atestatul în Ultrasonografie Doppler-cerebrală.

- medicii specialisti sau primari în specialitatea neurologie, neurologie pediatrică

si neurochirurgie, care au efectuat un modul de curs de 40 ore – 2 săptămâni în Centrul

Universitar Bucuresti prevăzut de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare, si ulterior un stagiu practic în care au efectuat minimum 100

examinări ultrasonografice Doppler, atestate de către seful secţiei în care îsi desfăsoară

activitatea.

Examenul va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă practică din tematica

pregătirii efectuate. Ambele probe sunt eliminatorii, nota minima de promovare fiind

7.00.

Tematica de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice cuprinse în programa de pregătire.

25) Pentru atestatul în Managementul Serviciilor de Sănătate

-medicii specialisti sau primari precum si farmacistii specialisti sau primari, care

au parcurs un program de pregătire de l2 module cu durata de câte o săptămână în

centrele universitare medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Sibiu, Oradea, Târgu

Mures si Timisoara.

-medicii specialisti sau primari care au obţinut diploma de master în

Managementul serviciilor de sănătate, ca urmare a programelor de pregătire desfăsurate

prin catedrele de sănătate publică si management din centrele universitare medicale

acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare, cu

durata de pregătire de minim l an (două semestre) atestată prin diplomă de masterat

eliberată de UMF-urile din aceste centre.

Examenul va consta din două probe: probă scrisă si probă orală (prezentarea unei

lucrări personale), din tematica pregătirii efectuate.

26) Pentru obţinerea atestatelor în:Audiologie, Chirurgie endoscopică O.R.L. si Laser în O.R.L.

- medicii specialisti sau primari în specialitatea O.R.L. care au efectuat pregătire

prin cursuri si stagii practice cu durata de 3 luni în domeniul atestatului solicitat în

centrele universitare medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Medicii confirmaţi specialisti O.R.L. începând cu sesiunea octombrie 2002, au în

competenţa profesională standard a specialităţii aceste abilităţi, fără examen.

Examenul va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă practică din tematica

pregătirii efectuate.

27) Pentru obţinerea atestatului în Foniatrie

- medicii specialisti sau primari în specialitatea O.R.L. care au efectuat pregătire

prin cursuri si stagii practice cu durata de 6 luni, în centrul universitar medical Bucuresti,

acreditat de ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

28) Pentru obţinere atestatului în Echografie oculo-orbitară

- medici specialisti sau primari în specialitatea oftalmologie care au efectuat

pregătire teoretică si practică pe parcursul a 4 săptămâni în centrele universitare medicale

Bucuresti si Timisoara acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Medicii confirmaţi specialisti oftalmologie ulterior sesiunii octombrie 2002, sunt

abilitaţi să exercite activitatea de ecografie oculo-orbitară în baza certificatului de medic

specialist, fără susţinerea examenului de atestat, în conformitate cu prevederile ordinului

MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă eliminatorie cu nota minimă 7,00 care poate fi test grilă sau zece

subiecte dezvoltate general.

- o probă practică, caz clinic o examinare ecografică oculo-orbitară, din tematica

pregătirii efectuate.

29) Pentru atestatul în Medicină aerospaţială

- medici specialisti sau primari confirmaţi într-o specialitate medicală sau în

specialitatea medicină de familie precum si medicii de medicină generală cu drept de

exercitare a profesiunii de medic, care au urmat o pregătire prin curs si stagii practice cu

durata de 1 an în Centrul Universitar Medical Bucuresti, pregătire atestată prin certificat

eliberat de SNSPMPDSB.

Examenul va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă practică din tematica

pregătirii efectuate.

30) Pentru atestatul în Managementul medical al dezastrelor

- medicii si farmacistii specialisti sau primari indiferent de specialitate precum si

medicii de medicină generală, medicii dentisti si farmacistii cu drept de exercitare a

profesiunii, care au efectuat curs si pregătire practică cu durata de 3 luni în Centrul

Universitar Medical Bucuresti, pregătire atestată prin certificat eliberat de

SNSPMPDSB, conform prevederilor ordinului MS nr.418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă practică din

tematica pregătirii efectuate.

31) Pentru obţinerea atestatelor în: Homeopatie, Acupunctură, Apiterapiefitoterapie- aromaterapie pentru medici si respectiv Farmacie homeopată pentru farmacisti

a). Medicii care îndeplinesc condiţiile stabilite de ordinul MS nr.418/2005 cu

modificările si completările ulterioare, si care au efectuat pregătire în centrele

universitare prevăzute prin norma menţionată, pregătire atestată de SNSPMPDSB, după

cum urmează:

- acupunctură – 3 module a câte 3 săptămâni;

- homeopatie - 3 module a câte 3 săptămâni sau 2 ani (10 luni/an – curs de week-end);

- apiterapie-fitoterapie-aromaterapie – 4 module a câte 2 săptămâni

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică.

Tematica de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/1160/27.06.2006.

b). Farmacistii care îndeplinesc condiţiile stabilite prin ordinul MS nr. 418/2005

cu modificările si completările ulterioare, si care au efectuat pregătire atestată de

SNSPMPDSB după cum urmează:

- farmacie homeopată – 1 modul de 3 săptămâni si respectiv 1 modul de 2 săptămâni (în

total 5 săptămâni)

Examenul va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă practică din tematica

pregătirii efectuate.

32) Pentru obţinerea atestatului în Îngrijiri paliative

- medicii specialisti/primari confirmaţi într-o specialitate clinică inclusiv medicină

de familie, precum si medicii de medicină generală cu drept de exercitare a profesiunii de

medic, care au efectuat pregătire prin curs, a 12 module cu durata de câte o săptămână în

centrele universitare acreditate de ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si completările

ulterioare (Bucuresti, Brasov) , pregătire atestată prin certificat eliberat de SNSPMPDSB.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica cursului.

 

33). Pentru obţinerea atestatului în Tratamentul infertilităţii cuplului si reproducere umană asistată/“Fertilizare in vitro”

- medicii specialisti sau primari în specialitatea obstetrică-ginecologie care au efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice cu durata de 6 luni, în centrele universitare

medicale acreditate de ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si completările ulterioare

(Bucuresti, Cluj-Napoca), pregătire atestată prin certificat eliberat de SNSPMPDSB.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

34). Pentru obţinerea atestatului în Medicină materno-fetală

- medicii specialisti sau primari în specialitatea obstetrică-ginecologie care au

efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice cu durata de 6 luni, în centrele universitare

medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare Bucuresti, Cluj-Napoca, pregătire atestată prin certificat eliberat de

SNSPMPDSB.

Examenul va consta din patru probe:

- proba teoretică scrisă tip grilă cu 100 întrebări din tematica cursului predat.

- proba practică – de recunoastere a unei anomalii fetale (imagini furnizate de

comisie).

- proba practică de examinare a unui caz obstetrical cu risc si stabilirea conduitei

materno-fetale.

- proba practică de interpretare a unui buletin de diagnostic prenatal (dublu sau

triplu test, cariotip, buletin ultrasonografic obstetrical complet).

Probele si tematica programei de pregătire au fost aprobate de conducerea MSP

sub nr.EN/6935/23.11.2006.

35). Pentru obţinerea atestatului în Pedodonţie

- medicii dentisti, care au efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice cu durata de 6

luni, în Centrul Universitar Medical Bucuresti, pregătire atestată prin certificat eliberat

de SNSPMPDSB, conform prevederilor ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si

completările ulterioare.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

36). Pentru obţinerea atestatului în Implantologie

- medicii dentisti care au efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice, în total 21

săptămâni (18 săptămâni curs teoretic si 3 săptămâni pregătire practică), pregătire atestată

prin certificat eliberat de SNSPMPDSB sau UMF-urile acreditate de ordinul MS nr.

418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi,

Timisoara.

Examenul va consta din două probe: - proba scrisă si o probă practică.

Tematica programei de pregătire a fost aprobată de conducerea MSP sub

nr.EN/3355/23.08.2006.

37). Pentru obţinerea atestatului în Utilizarea terapeutică si chirurgicală a laser-ilor în medicină dentară

- medicii specialisti si primari în specialităţi medico-dentare, precum si medicii dentisti

cu drept de exercitare a profesiei care au efectuat 3 module de pregătire în total 2

săptămâni, efectuate conform prevederilor ordinului MS nr.418/2005 cu modificările si

completările ulterioare în centrul universitar Timisoara si atestată prin certificat eliberat

de UMF Timisoara.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

38) Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie oncologică

- medicii specialisti sau primari chirurgie generală care au efectuat o pregătire

teoretică si practică cu durata de 1 an în centrele universitare medicale acreditate conform

prevederilor ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:

Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara, pregătire atestată prin certificat eliberat de

SNSPMPDSB.

Examenul va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică.

39) Pentru obţinerea atestatului în Gineco-oncologie

- medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat o pregătire

teoretică si practică cu durata de 1 an în centrele universitare medicale acreditate prin

ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-

Napoca si Târgu-Mures, pregătire atestată prin certificat eliberat de SNSPMPDSB .

Examenul va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică.

40) Pentru obţinerea atestatului în Litotriţie extracorporală

- medicii specialisti sau primari în specialitatea urologie care au efectuat pregătire

prin cursuri si stagii practice cu durata de 1 lună, în centrele universitare medicale

acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:

Bucuresti, Cluj-Napoca, Oradea, Târgu Mures, Timisoara.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

41) Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie hepatică si transplant hepatic/Chirurgie hepato-bilio-pancreatică:

- medicii specialisti sau primari chirurgie generală care au efectuat o pregătire

teoretică si practică cu durata de 1 an în centrele universitare medicale acreditate prin

ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-

Napoca, Iasi Timisoara, pregătire atestată prin certificat eliberat de SNSPMPDSB.

Examenul va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică, din

tematica pregătirii efectuate.

42) Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie artroscopică

- medicii specialisti sau primari în specialitatea ortopedie-traumatologie care au

efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice cu durata de 18 luni, în centrul universitar

medical Bucuresti, acreditat prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare.

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

43) Pentru obţinerea atestatului în Asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească

- medicii de medicină generală cu drept de liberă practică, medicii specialisti sau primari

anestezie si terapie intensivă, pediatrie si medicină de familie care au efectuat o pregătire

teoretică si practică cu durata de 6 luni în centrele universitare medicale acreditate prin

ordinul MS nr. 418/2005 si ordinul MS nr. 403/2009: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova,

Iasi, Oradea, Târgu Mures, Timisoara si Arad, pregătire atestată prin certificat eliberat

conform prevederilor ordinului MS nr. 403/2009.

Examenul pentru obţinerea atestatului de studii complementare în asistenţa

medicală de urgenţă prespitalicească va consta din 3 probe:

a. O probă scrisă;

b. Două probe practice din domeniul specialităţilor medicale si traumă;

Fiecare dintre cele 3 probe este considerată eliminatorie. Pentru a fi declarat admis,

candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 7.00 pentru fiecare probă în parte.

Acest examen se desfăsoară în centrele de pregătire care au în dotare echipamente

de simulare avansată;

Proba scrisă se va desfăsura concomitent, va începe la aceeasi oră, în toate

centrele de examinare. Testele utilizate în centrele de examinare vor fi identice.

Tematica programei de pregătire a fost aprobată de conducerea MSP sub nr.EN/12528/2008

44) Pentru obţinerea atestatului în Asistenţă medicală de urgenţă pentru structurile de primiri urgenţe

- medicii de medicină generală cu drept de liberă practică, medicii specialisti sau

primari anestezie si terapie intensivă, pediatrie si medicină de familie, posesori ai

atestatului de studii complementare in Asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească, sau

atestate/competenţe în urgenţe prespitalicesti/ urgenţe medico-chirurgicale, care au

efectuat o pregătire teoretică si practică cu durata de 6 luni în centrele universitare

medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare si ordinul MS nr. 403/2009: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Oradea,

Targu Mures, Timisoara si Arad, pregătire atestată prin certificat eliberat conform

prevederilor ordinului MS nr. 403/2009.

Examenul pentru obţinerea atestatului de studii complementare în Asistenţă

medicală de urgenţă pentru structurile de primiri urgenţe, va consta din 3 probe:

a. O probă scrisă;

b. Două probe practice din domeniul specialităţilor medicale si traumă;

Fiecare dintre cele 3 probe este considerată eliminatorie. Pentru a fi declarat admis,

candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 7.00 pentru fiecare probă în parte.

Acest examen se desfăsoară în centrele de pregătire care au în dotare echipamente

de simulare avansată;

Proba scrisă se va desfăsura concomitent, va începe la aceeasi oră, în toate

centrele de examinare. Testele utilizate în centrele de examinare vor fi identice.

Tematica programei de pregătire a fost aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/12528/2008

45) Pentru obţinerea atestatului în Dermatocosmetologie

- medicii specialisti sau primari în specialitatea dermato-venerologie care au

efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice – două module- cu durata de 2 luni, în

centrul universitar Bucuresti, conform aprobării conducerii Ministerului Sănătăţii

nr.CSA/9102/2010

Examenul va consta din două probe:

- o probă scrisă si o probă practică din tematica pregătirii efectuate.

46) Pentru obţinerea unor atestate pentru care sunt necesare echivalări sau aprobări ale Ministerul Sănătăţii:

-Medicii, medicii dentisti si farmacistii specialisti sau primari care au efectuat

pregătirea prin cursuri postuniversitare organizate de UMF-uri , în centrele de pregătire

acreditate si sub îndrumarea responsabililor de program acreditaţi, sau prin programe de

pregătire aprobate de MSP, în domenii care nu se regăsesc în prezenta publicaţie, dar sunt

cuprinse în prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările

ulterioare.

Dosarele avizate de unul dintre responsabilii de program prevăzuţi de ordinul mai

sus menţionat si de colegiile profesionale se vor depune la sediul Ministerului Sănătăţii

din str.George Vraca nr. 9 Bucuresti.

-Medicii, medicii dentisti si farmacistii specialisti sau primari care au efectuat

cursuri si stagii de pregătire în străinătate, în domenii si cu durata prevăzută de ordinul

MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare si care necesită echivalarea

acestora. Dosarele avizate, după caz, de coordonatorii naţionali de pregătire prevăzuţi de

ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare si de colegiile

profesionale se vor depune la sediul Ministerului Sănătăţii din str.George Vraca nr.9

Bucuresti.

DOSARELE DE EXAMEN PENTRU TOATE CATEGORIILE DE ATESTATE VOR CUPRINDE:

• cerere de înscriere în care se va preciza denumirea atestatului precum si centrul universitar medical în care se doreste susţinerea examenului, conform pregătirii efectuate (se va menţiona data si locul nasterii – necesare eliberării atestatului, precum si un număr de telefon de contact). În cerere se va preciza si Direcţia de Sănăntate Publică la care solicită transmiterea atestatului;

• copia diplomei de medic/medic dentist/farmacist;

• copii după documentele de schimbare a numelui (dacă este cazul);

• copia Certificatului de Membru al organizaţiei profesionale de profil, cu viza valabilă pentru anul în curs, în condiţiile prevăzute de Legea nr.95/2006, cu modificările si completările ulterioare;

• copie după actul de identitate (BI/CI);

• certificate din care să rezulte absolvirea cursurilor de pregătire, eliberate de autorităţile competente, conform celor prevăzute pentru fiecare atestat (copii xerox). Pentru medicii specialisti care au efectuat pregătirea ca modul obligatoriu în rezidenţiat, o copie xerox a modulului din carnetul de rezident, precum si a primei pagini a carnetului.

• adeverinţe sau caracterizări care să ateste efectuarea stagiilor practice si a

numărului de examinări prevăzute pentru fiecare tip de atestat (dacă este cazul);

• pentru atestatele care se pot obţine numai ulterior unei pregătiri confirmate printrun

alt atestat/competenţă, (ex: ecocardiografie transesofagiană, IRM, endoscopie

digestivă terapeutică, chirurgie laparoscopică nivel II-tehnici avansate), candidaţii

vor depune copie xerox după atestatele/competenţele menţionate la punctele

respective;

• adeverinţa de la locul actual de muncă din care să reiasă funcţia si gradul profesional, cu menţionarea specialităţii si a numărului ordinului de confirmare în gradul profesional;

• chitanţă de plata taxei de 400 lei (RON) achitată cu mandat postal în contul IBAN nr.RO85TREZ7005003XXX000092, CUI-4266456, DTMB (Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucuresti), beneficiar- Ministerul Sănătăţii, adresa: str. Cristian Popisteanu, Nr 1-3, sector 1, Bucuresti, cod: 010024. La locul pentru corespondenţă se va menţiona Taxa examen atestate.

Listele candidaţilor al căror dosar de înscriere este admis, precum si data, locul si ora de prezentare la examen, pentru toate atestatele, vor fi afisate la data de 24.09.2012, pe site-ul MS. www.ms.ro , la rubrica Informare - Concursuri si examene.

 

ANUNŢ – 19.04.2012

 

PUBLICAŢIE DE EXAMEN PENTRU

BIOLOG, CHIMIST, BIOCHIMIST

SPECIALIST SAU PRINCIPAL, SESIUNEA 18.05.2012

 

 

Ministerul Sănătăţii organizează la data de 18 mai 2012, examen pentru obţinerea titlului de specialist pentru biologii, chimiştii şi biochimiştii încadraţi în  unităţile sanitare şi  de cercetare ştiinţifică medicală.

            Examenele se vor desfăşura în  Centrele Universitare medicale: Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Timişoara şi  Târgu Mureş.

            La acest examen se pot prezenta biologii, chimiştii şi  biochimiştii care au minim 4 ani vechime de încadrare în sectorul sanitar şi în  specialitatea solicitată până la data de 31 decembrie 2012.

Examenele vor consta dintr-o proba teoretică (scrisă) şi  o probă practică,  în  funcţie de specialitate, conform tematicilor de examen.Tematicile de examen valabile, pot fi consultate la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi  la sediul Ministerului Sănătăţii din str. George Vraca, nr. 9, sector 1 Bucureşti. 

            Notarea candidaţilor se  face cu note de la 1 la 10.

            Fiecare probă în  parte este eliminatorie dacă nu se obţine minim nota 7.00.

Media minimă de promovare pentru acest examen este 7,00.

 

            Dosarele de înscriere pentru examen se vor depune la  Ministerul Sănătăţii sediul din str. George Vraca, nr.9, sector 1,  Bucureşti, în perioada 9-19 aprilie 2012, inclusiv.

            Dosarele pot fi transmise şi  prin servicii poştale pe adresa mai sus menţionată, tot până la data de 19 aprilie 2012, inclusiv, data poştei.

            Dosarul de înscriere va cuprinde:

·         Certificatul de membru al ordinului profesional (copie xerox) cu viza pentru anul în curs;

Arondarea candidaţilor pe centre universitare şi specialităţi, va fi comunicată prin afişare pe internet pe site-ul  www.ms.ro în ziua de marţi, 8 mai 2012.

Listele candidaţilor ale căror dosare de înscriere sunt admise, precum şi  locul şi  ora de prezentare la examen se vor afişa în  ziua de  marţi,  15 mai 2012 pe site-ul www.ms.ro, la rubrica informare – concursuri şi examene.

                        *

           *                       *

 

Ministerul Sănătăţii organizează la data de 18 mai 2012, examen pentru obţinerea gradului de principal pentru biologii, chimiştii şi  biochimiştii specialişti încadraţi în  unităţile sanitare şi  de cercetare ştiinţifică medicală.

            Examenele se vor desfăşura în  Centrele Universitare medicale: Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Timişoara şi  Târgu Mureş.

            La acest examen pot participa biologii, chimiştii şi biochimiştii specialişti care practică specialitatea pentru care solicită susţinerea examenului şi  care au minim 5 ani vechime în  sectorul sanitar şi în specialitatea solicitată, până la data de 31 decembrie 2012.

            Examenul va consta dintr-o probă teoretică şi  una sau două probe practice în  funcţie de specialitate, conform tematicilor de examen. Tematicile de examen valabile, pot fi consultate la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi  la sediul Ministerului Sănătăţii din str. George Vraca, nr.9, sector 1 Bucureşti.

            Notarea candidaţilor se  face cu note de la 1 la 10.

            Fiecare probă în  parte este eliminatorie dacă nu se obţine minim nota 8.00.

            Media minimă de promovare şi  confirmare în  gradul de principal este 8.00.

 

Dosarele de înscriere pentru examen se vor depune la  Ministerul Sănătăţii sediul din str. George Vraca, nr.9, sector 1,  Bucureşti, în perioada 9-19 aprilie 2012, inclusiv.

            Dosarele pot fi transmise şi  prin servicii poştale pe adresa mai sus menţionată, tot până la data de 19 aprilie 2012, inclusiv, data poştei.

 

            Dosarul de înscriere va cuprinde:

·         Xerocopia diplomei obţinute la absolvirea facultăţii;

·         Certificatul de membru al ordinului profesional (copie xerox) cu viza pentru anul în curs;

·         Adeverinţă eliberată de unitatea angajatoare din care sa reiasă funcţia, specialitatea în care este confirmat şi  încadrarea ca specialist, numărul Ordinului MS de confirmare sau echivalare în specialitate, precum şi  vechimea ca specialist în sectorul sanitar până la data de 31 decembrie 2012;

Arondarea candidaţilor pe centre universitare şi specialităţi, va fi comunicată prin afişare pe internet pe site-ul  www.ms.ro în ziua de marţi, 8 mai 2012.

Listele candidaţilor ale căror dosare de înscriere sunt admise, precum şi  locul şi  ora de prezentare la examen se vor afişa în  ziua de  marţi,  15 mai 2012 pe site-ul www.ms.ro, la rubrica informare – concursuri şi examene.