A
N U N Ţ - 28.01.2019
REZULTATUL SELECŢIEI DE DOSARE pentru examenul de promovare în
grad din 04.02.2019
A N U N
Ţ - 28.12.2018
Nr. 12.880 din 28.12.2018
Direcţia de
Sănătate Publică Dolj organizează cu respectarea
prevederilor HG nr. 611/2008, examenul pentru promovarea în gradul imediat
superior pentru următoarele funcţii publice de execuţie:
- consilier clasa I grad principal din Compartimentul de
contabilitate din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate şi
Achiziţii Publice;
- consilier clasa I grad principal din Compartimentul de
achiziţii publice din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate
şi Achiziţii Publice;
- consilier clasa I grad principal din Compartimentul
Statistică şi Informatică în Sănătate Publică;
- referent clasa III grad asistent din Compartimentul de
Inspecţia şi controlul factorilor de risc din mediul de
viaţă şi muncă.
Examenul se va desfăşura la sediul D.S.P.
Dolj din Craiova, Str. Tabaci nr.1, după următorul program:
- 04 februarie 2019, ora 10:00 – proba scrisă;
- 06 februarie 2019, ora 10:00 – interviul.
Condiţii de
participare la examenul de promovare în gradul profesional:
+ se pot înscrie la examenul de promovare în gradul
imediat superior celui deţinut, funcţionarii publici de execuţie
din DSP Dolj care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) au cel puţin 3 ani vechime în gradul
profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) au obţinut cel puţin calificativul
„bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani în care
funcţionarul public s-a aflat în activitate;
c) nu au în cazierul administrativ o sancţiune
disciplinară neradiată în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind
Statutul funcţionarului public, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
+ Dosarul de înscriere la examenul de promovare în grad
trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele:
a) copie de pe carnetul de muncă sau
adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea
atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
b) copii de pe rapoartele de evaluare a
performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani;
c) formularul de înscriere prevăzut în anexa
nr. 3 la HG nr. 611/2008 cu modificările şi completările ulterioare.
Dosarele de înscriere se depun în termen
de 20 de zile de la data afişării anunţului, la sediul D.S.P. Dolj din
Craiova, str. Tabaci, nr. 1, Serviciul RUNOS.
Bibliografie
I. Legislaţie obligatorie
1. Constituţia României, republicată;
2. Legea nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarului public, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
3. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a
funcţionarilor publici, republicată.
II. Acte normative de specialitate
Pentru promovarea în grad
a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de
contabilitate din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate şi
Achiziţii Publice:
1. Legea 82/1991 – Legea
contabilităţii, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
2. Legea 500/2002 – privind
finanţele publice, cu modificările şi completările
ulterioare;
3. OMFP 2021/2013 – privind
organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor
publice, cu modificările şi completările ulterioare;
4. OMFP 2861/2009 – pentru aprobarea
normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de
natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu
modificările şi completările ulterioare;
5. OMS 1078/2010 – privind
aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a
structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu
modificările şi completările ulterioare;
6. Legea 15/1994 – privind
amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale,
republicată;
7. Ordonanţa Guvernului
81/2003 – privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în
patrimonial instituţiilor publice, cu modificările şi
completările ulterioare;
8. Hotărârea Guvernului
841/1995 – privind procedurile de transmitere fără plată şi
de valorificare a bunurilor instituţiilor publice;
9. OMS 377/2017 – pentru
aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de
sănătate în anul 2017-2018.
Pentru promovarea în grad
a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de
achiziţii publice din cadrul Serviciul Buget – Finanţe, Contabilitate
şi Achiziţii Publice:
1. Legea 98/2016 privind
achiziţiile publice;
2. Hotărârea 395/2016 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea
contractului de achiziţie publică / acordului cadru din Legea 98/2016
privind achiziţiile publice;
3. OMS 1078/2010 – privind
aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a
structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu
modificările şi completările ulterioare.
Pentru promovarea în grad
a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de
statistică şi informatică în sănătate publică:
1. Ordinul MS 1078/2010 privind aprobarea
regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii
organizatorice ale direcţiilor de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu modificările
şi completările ulterioare – atribuţii.
2. Ordinul MSP 1490/2008 privind
aprobarea Metodologiei de calcul al indicatorilor de performanţă
şi management ai spitalului.
3. Legea 53/2003 privind Codul
Muncii, cu modificările şi completările ulterioare –
Răspunderea disciplinară şi răspunderea patrimonială.
4. CERTIFICAREA cauzelor de deces
în Europa – Manual elaborat de Centrul Naţional de Statistică şi
Informatică, Bucureşti, 2003.
5. NORME METODOLOGICE privind
evidenţa cheltuielilor unităţilor sanitare pe tipuri de servicii
şi surse de finanţare – Institutul Naţional de Statistică,
Raport SAN 2017, Bucureşti, 2017.
6. Managementul foilor de calcul
în Excel - Centralizarea datelor din foi de calcul aflate în fişiere
diferite – Calcul tabelar Excel ECDL modulul 4, Casa de Editură ANDRECO
INTERNATIONAL GRUP, 2009.
Pentru promovarea în grad
a funcţionarilor publici de execuţie din Compartimentul de
Inspecţia şi controlul factorilor de risc din mediul de
viaţă şi muncă:
1. Ord. MS 824/2006 pentru
aprobarea Normelor privind organizarea şi funcţionarea
Inspecţiei Sanitare de Stat, cu modificările şi
completările ulterioare.
2. Ord. MS 119/2014 pentru
aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică
privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările
şi completările ulterioare.
3. Ord. MS 1955/1995 pentru
aprobarea Normelor de igienă privind unităţile pentru ocrotirea,
educarea şi instruirea copiilor şi tinerilor, cu modificările
şi completările ulterioare.
4. Ord. MS 976/1998 pentru
aprobarea Normelor de igienă privind producţia, prelucrarea,
depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, cu
modificările şi completările ulterioare.
Coordonate de contact
pentru primirea dosarelor de înscriere la examenul de promovare în grad:
Telefon: 0251502360;
Persoana de contact:
Păunescu Elena, consilier superior, Serviciul RUNOS. Formular de înscriere concurs funcţionari publici
DIRECTOR
EXECUTIV,
Dr. Ludmila
Angela PRUNARIU
A N U N
Ţ - 28.12.2018
Nr. 12.879 din 28.12.2018
Direcţia de
Sănătate Publică Dolj organizează cu respectarea prevederilor
HG nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
examenul pentru promovarea dnei Stamin Elena Nicoleta în gradul profesional a
funcţiei contractuale de execuţie deţinute, respectiv consilier
gradul I în cadrul Compartimentului Secretariat şi registratură.
Examenul de promovare constă într-o probă
scrisă ce se va desfăşura la sediul D.S.P. Dolj din Craiova,
str. Tabaci, nr. 1, în data de 23 ianuarie 2019, ora 10:00.
Bibliografie
1. OMS nr.
1078/2010, cu modificările şi completările ulterioare –
atribuţiile compartimentului de secretariat şi registratură;
2. Legea nr.
477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din
autorităţile şi instituţiile publice;
3. Legea nr.
544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu
modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr.
53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările
ulterioare – Răspunderea disciplinară şi răspunderea
patrimonială;
5. Legea nr.
16/1996, Legea Arhivelor Naţionale Republicată.
Coordonate de contact
pentru examenul de promovare în grad:
Telefon: 0251502360
Persoana de contact:
Păunescu Elena, consilier superior, Serviciul RUNOS.
DIRECTOR
EXECUTIV,
Dr. Ludmila
Angela PRUNARIU
Direcţia
de Sănătate Publică Dolj organizează în conformitate cu
prevederile art. 451*)
din HG nr. 286/2011 examen pentru promovarea drei
Nicolae Mihaela în gradul imediat superior al funcţiei contractuale de
consilier grad debutant în cadrul Comp. Evaluarea şi Promovarea
Sănătăţii (Demografie şi
statistică).
Examenul
se va desfăşura în data de 06.08.2015
cu începere de la ora 10,00 la sediul
D.S.P. Dolj din str. Tabaci nr.1.
Bibliografia şi tematica concursului:
1. Ordinul MS nr. 1078/2010 privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti – Anexa I, Cap. I şi Cap.III art. 17 – pct.VIII. In domeniul supravegherii în sanatatea publica – lit. C.
Modalitatea
de desfăşurare a examenului:
Înscrierea la examen se va face prin cerere
adresată directorului executiv al D.S.P. Dolj până la data de
05.08.2015.
Examenul constă în redactarea unei lucrări
scrise pe un subiect ales dintre
cele stabilite de către comisia de examinare în lista de subiecte
În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidată cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza următoarelor criterii:
a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
b) abilităţi de comunicare;
c) capacitate de sinteză;
d) complexitate, iniţiativă, creativitate.
Durata
examenului de promovare se stabileşte de comisia de examinare în
funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor
stabilite, dar nu poate depăşi 3 ore.
Punctajul
minim de promovare este de 50 de puncte.
Rezultatele examenului de promovare se afişează la sediul DSP Dolj şi pe pagina de internet www.dspdolj.ro în termen de două zile lucrătoare de la data susţinerii acestuia, respectiv 10.08.2015.
Eventuala contestare a rezultatului examenului de
promovare se poate face în termen de o zi lucrătoare de la data
afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest
drept, respectiv 11.08.2015.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor va
reevalua lucrarea, iar rezultatul final se afişează la sediul DSP
Dolj în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de
depunere a contestaţiei, respectiv 13.08.2015.
Director
Executiv,
Dr.
Ludmila PRUNARIU
ANUNŢ - 25.08.2014
Publicaţie privind organizarea şi desfăşurarea examenului
pentru obţinerea atestatelor de studii complementare
pentru medici, medici dentişti
şi farmacişti - sesiunea 24 septembrie 2014.
Pentru detalii privind organizarea şi
desfăşurarea acestui examen, vă rugăm să accesaţi
acest LINK.
ANUNŢ - 22.08.2014
Publicaţie
privind organizarea şi desfăşurarea
examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist,
medic dentist
specialist şi farmacist specialist sesiunea 16 octombrie 2014 .
Pentru detalii privind organizarea şi
desfăşurarea acestui examen, vă rugăm să accesaţi
acest LINK.
ANUNŢ - 07.05.2013
Ministerul
Sănătăţii organizează la data de 12 iunie 2013, examen pentru obţinerea
gradului de
primar pentru medicii, medicii dentişti şi farmaciştii cu o
vechime de minim 5 ani ca
specialişti
în specialitatea pentru care doresc să obţină gradul
profesional, efectuată până la data de
31.12.2013.
Pentru detalii
privind organizarea şi desfăşurarea acestui examen, vă
rugăm să accesaţi acest
LINK.
ANUNŢ – 13.03.2013
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
PUBLICATIE DE
EXAMEN
Privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru
obţinerea titlului de medic specialist, medic dentist specialist şi
farmacist specialist
Ministerul
Sănătăţii organizează la data de 17 aprilie 2013
examen pentru obţinerea titlului de specialist, pentru medicii, medicii
dentişti şi farmaciştii care finalizează pregătirea
curriculară până la data de 30 aprilie
2013, cu respectarea
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi
finanţarea rezidentiatului, cu modificările şi completarile
ulterioare.
La acest
examen se pot prezenta:
Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi,
inclusiv cadrele didactice şi de cercetare ştiinţifică
medicală, confirmate în rezidenţiat, care la data de 30 aprilie 2013 încheie stagiul de pregătire (inclusiv audierea
cursurilor-conferinţă), conform curriculelor aprobate pentru fiecare
specialitate;
Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi,
inclusiv cadrele didactice şi de cercetare ştiinţifică
medicală, confirmate în rezidenţiat, care au încheiat stagiul de
pregătire şi nu au susţinut acest examen sau nu l-au promovat în
sesiunile anterioare. Prezentarea la examen se face cu respectarea prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi finanţarea
rezidenţiatului, cu modificările şi completările
ulterioare, respectiv în termen de maximum 5 ani de la data încheierii
programului de pregătire.
Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii specialişti
sau primari care au efectuat cu aprobarea Ministerului
Sănătăţii, pregătire în vederea obţinerii celei
de-a doua specialităţi şi care la data de 30 aprilie 2013,
încheie stagiul de pregătire în noua specialitate;
Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii, care au efectuat
specializare prin Ministerul Educaţiei Naţionale şi care
finalizează pregătirea până la data de 30 aprilie 2013*);
La acest
examen se mai pot prezenta în condiţiile prevăzute de Ordonanţa
Guvernului nr. 18/2009 cu modificările şi completarile ulterioare,
prezentând recomandarea coordonatorului de rezidenţiat, şi
rezidenţii/specialiştii aflaţi la pregătire în cea de a
doua specialitate în regim cu taxă, care încheie stagiul de pregătire
în perioada cuprinsă între data de 1 mai 2013 şi până la 17 octombrie 2013, inclusiv.
Pentru această categorie de candidaţi,
confirmarea ca medic/medic dentist/farmacist specialist, se va face cu data de
întâi a lunii următoare finalizării stagiului de pregătire, pe
baza adeverinţei eliberată de unitatea angajatoare pentru
rezidenţi, respectiv de coordonatorul de stagiu pentru cei aflaţi la
pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, din care
să rezulte efectuarea integrală a pregătirii de specialitate.
Examenul
se va desfăşura în centre universitare medicale care asigură
pregătirea pentru toate modulele teoretice şi baremul de manopere,
proceduri, tehnici diagnostice şi terapeutice din curriculumul de
pregătire, cu excepţia specialităţii medicină de
urgenţă pentru care examenul se va desfăşura numai în centrele
universitare Bucureşti şi Târgu Mureş.
Pentru susţinerea examenului
de specialist rezidenţii pot opta numai pentru unul din centrele
universitare în care au efectuat pregătirea.
Tematicile după care se vor
desfăşura examenele în această sesiune au fost publicate în
“Viaţa Medicală” începând cu nr. 10/9 martie
2001, cu
excepţia specialităţilor: Alergologie
şi imunologie clinică aprobată în luna martie 2012 şi publicată pe site-ul
Ministerului Sănătăţii, Anatomie
patologică-
aprobată în anul 2011 şi publicată pe site-ul Ministerului
Sănătăţii, Chirurgie orală şi
maxilo-facială şi chirurgie dento-alveolară – revizuite şi publicate în
“Viaţa
Medicală” în iulie 2009, endocrinologie publicată în „Viaţa
Medicală” nr.4/25 ian.2002, farmacie
clinică şi laborator farmaceutic, revizuite şi publicate în „Viaţa Medicală”
nr.31/31.07.2009, Radiologie şi
imagistică medicală – revizuită şi publicată în “Viaţa Medicală” nr.
45/7 nov.2003 şi ortopedie pediatrică revizuită şi
publicată în „Viaţa Medicală” nr.21/27 mai 2005.
Pentru
specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă
examenul se va desfăşura după tematica aprobata în anul 2009.
Medicii
rezidenţi confirmaţi în specialitatea otorinolaringologie vor
susţine examenul după tematicile publicate în anul 1993
Pentru
specialitățile: endodonție, paradontologie si protetică dentară tematicile au fost
aprobate in anul 2012 și sunt postate pe Site-ul www.ms.ro
1. Pentru toate
specialităţile cu excepţia specialităţii Medicină
de urgenţă
Examenul
de specialist are următoarele probe:
a) proba
scrisă, cu 10 subiecte formulate din tematica fiecărei
specialităţi, cu durată de trei ore;
b) probe
clinice/practice, conform tematicilor fiecărei specialităţi.
Candidatul va fi confirmat
specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a
examenului.
2. Pentru specialitatea
medicină de urgenţă examenul se va susínut conform Metodologiei
aprobată prin Ordinul Comun MS și MECTS nr.1333/6556/2012.
Examenul
pentru obţinerea titlului de medic specialist în medicina de
urgenţă se va desfăşura în centrele universitare
Bucureşti - Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti și Târgu Mureş - Spitalul
Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş și va avea următoarele probe:
a) Proba scrisă se desfăşoară în prima zi a perioadei anunţate pentru
desfăşurarea examenului de obţinere a titlului de medic
specialist.Proba scrisă se va desfăşura concomitent şi va
începe la aceeaşi oră în ambele centre de examinare. Testele
utilizate în cele două centre de examinare vor fi identice. Proba
scrisă va consta dintr-un test de tip grilă cu 250 de întrebări
cu răspunsuri multiple. Durata probei scrise este de 4 ore.
Candidaţii
care au susţinut şi au promovat proba scrisă într-o sesiune
anterioară, dar au fost respinşi la examen din cauza rezultatelor la
probele clinice/practice, vor susţine numai aceste probe, luându-se în
considerare punctajul de promovare al probei scrise anterioare, pentru
următoarele 3 sesiuni ordinare de examen de specialitate, după
promovare.
b) Proba clinică teoretică
c) Proba practică se desfăşoară utilizând simulatoare de pacient.
Candidatul va fi confirmat
specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a
examenului.
ÎNSCRIERI
Medicii,
medicii dentişti şi farmaciştii rezidenţi din reţeaua
de asistenţă medicală, vor depune dosarele de înscriere la
direcţiile de sănătate publică judeţene sau a
municipiului Bucureşti, respectiv la ministerele cu reţea
sanitară proprie, în perioada cuprinsă între
4 martie 2013 şi până la data de 20 martie 2013, inclusiv.
Cadrele
didactice şi de cercetare ştiinţifică medicală, precum
şi specialiştii aflaţi la a doua specialitate în regim cu
taxă, vor depune dosarele de înscriere tot în perioada 4 martie -20 martie
2013, la sediul Ministerului Sănătăţii din str. George
Vraca, nr.9, sector 1, Bucureşti.
Medicii,
medicii dentişti şi farmaciştii, care au efectuat specializare
prin Ministerul Educaţiei Naţionale vor depune dosarele de înscriere
tot în perioada 4 martie-20 martie 2013 inclusiv, la sediul Ministerului
Sănătăţii din str.Cristian Popişteanu, nr.1-3 , sector
1, Bucureşti.
Tabelele
nominale cu candidaţii înscrişi, vor fi transmise de direcţiile
de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie,
până la data de 22 martie 2013, pe adresa de e-mail examene@ms.ro
Tabelele
originale cu candidaţii, însoţite de adresa cu semnături şi
discheta se vor transmite prin poştă până la data de 27 martie
2013, pe adresa Ministerului Sănătăţii, str.George Vraca,
nr.9, Bucureşti.
Tabelele vor cuprinde următoarele rubrici:
Judeţ |
Numele şi prenumele cu iniţiala tatălui |
Specialitatea in
care este confirmat rezident |
Nr. Ord. MS de
confirmare |
Data încheierii stagiului de pregătire |
Unitatea de
încadrare cu contract de munca pe durata nedeterminata/judeţ |
Centre univer.
în care s-a efectuat pregătirea |
Centrul univer.
în care solicita susţinerea examenului |
DSP pentru
trimitere certificat spec. |
nr. chitanta plata taxa examen |
Nr. Telefon de contact |
|
|
|
|
|
Se va codifica “FP” pentru rezidenţii încadraţi pe
perioadă determinată |
|
|
|
|
|
Candidaţii vor fi înscrişi în tabele cu numele şi prenumele
corect conform actului de identitate în termen de valabilitate, utilizând
caracterele diacritice: Ă,Î,Â,Ş,Ţ.
Întreaga responsabilitate a
completării corecte a datelor din tabel revine direcţiilor de
sănătate publică, respectiv ministerelor cu reţea
sanitară proprie.
Arondarea numerică a candidaţilor pe
centre universitare medicale şi pe specialităţi, va fi comunicată
prin publicare pe site-ul www.ms.ro, la rubrica informare/noutăţi /
concursuri, în data de 1 aprilie 2013.
Listele cu candidaţii admişi
pe centre universitare şi specialităţi, precum şi
preşedinţii comisiilor de examen, data şi locul de prezentare
pentru susţinerea examenului, se vor afişa pe site-ul www.ms.ro , la
rubrica informare/noutăţi/concursuri, în data de 12 aprilie 2013.
Dosarul de înscriere va cuprinde:
cerere de înscriere în care se vor menţiona:
specialitatea, centrele universitare în care s-a efectuat pregătirea
şi centrul universitar în care se doreşte să se
susţină examenul, precum şi un telefon de contact;
copie xerox după buletinul de identitate/cartea de
identitate;
copie xerox după diploma de medic, medic dentist
sau farmacist;
copii xerox ale documentelor care atestă schimbarea
numelui (certificat de căsătorie etc.), dacă este cazul:
xerocopia carnetului de rezident din care să
reiasă absolvirea cu note a tuturor colocviilor în urma stagiilor
obligatorii efectuate;
xerocopii ale stagiilor de pregătire cu
calificativ, pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim
cu taxă, care nu au carnet de rezident;
adeverinţă eliberată de unitatea
sanitară în care este încadrat rezidentul, din care să reiasă
tipul contractului individual de muncă (pe perioadă determinată
sau nedeterminată), numărul Ordinului de confirmare în
rezidenţiat, vechimea ca medic rezident şi data încheierii
pregătirii.
Pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate
în regim cu taxă, adeverinţa de finalizare a pregătirii în
specialitate va fi eliberată de coordonatorul în specialitate.
Recomandarea coordonatorului de
rezidenţiat (numai pentru cei care încheie pregătirea în perioada 1
mai -17 octombrie 2013).
medicii, medicii dentişti
şi farmaciştii rezidenţi care au efectuat diferite perioade de
stagii în străinătate în specialitatea în care au fost
confirmaţi, vor anexa şi aprobarea Ministerului Sănătăţii
de recunoaştere a acestor stagii**)
chitanţa de plată
taxei de 300 lei, achitată prin mandat poştal în contul IBAN
nr.RO85TREZ7005003XXX000092, CUI-4266456, DTMB (Direcţia de Trezorerie a
Municipiului Bucureşti) beneficiar Ministerul
Sănătăţii, adresa: str. Cristian Popişteanu Nr 1-3,
sector 1, Bucureşti, cod: 010024. La locul pentru corespondenţă
se va menţiona „Taxa examen specialist”.
xerocopii ce atestă
achitarea sumelor aferente pregătirii pentru medicii aflaţi la cea de
a doua specialitate în regim cu taxă;
Rezidenţii care din motive obiective, după susţinerea
examenului de specialist, întrerup pregătirea, au obligaţia de a
informa în scris Ministerul Sănătăţii, asupra
situaţiei survenite, în vederea confirmării ca specialist după completarea
pregătirii.
Rezidenţilor
care nu se prezintă la examen (cu excepţia celor care au aprobarea
Ministerului Sănătăţii de prelungire a stagiului de
rezidenţiat) sau nu promovează examenul de specialist, le
încetează stagiul de pregătire în rezidenţiat la finalizarea
pregătirii.
________________________________________________________________________
*)
cetăţenii străini vor prezenta aprobarea MEN privind înscrierea
la stagiul de specializare, documente privind specializarea efectuată,
copie legalizată a diplomei de licenţă și după caz documente
privind schimbarea numelui ( dacă este cazul-certificat
căsătorie, divorț, etc.)
**)
în cazul în care nu există aceasta aprobare, dosarele vor fi depuse
MODEL CERERE
Domnule Director,
Subsemnatul(a)
( cu iniţiala tatălui şi toate prenumele
înscrise în C.I.)
_____________________________________________________________________________________,
medic/medic dentist/farmacist rezident anul _____, confirmat prin Ordinul
MS nr._____din
anul______, în
specialitatea___________________________________________________,
cu pregătirea în rezidenţiat în
Centrul/Centrele Universitar(e) ________________________,
încadrat pe durată determinată (
pt. rezidenţii pe loc)/ nedeterminată ( pt. rezidenţii pe post)
_______________, la
_______________________________________________________,
vă rog
să-mi aprobaţi înscrierea la examenul pentru obţinerea titlului de medic/
medic dentist/farmacist specialist în
specialitatea__________________________________
_____________________________________________, din sesiunea
17 aprilie 2013,
examen pe care doresc să-l susţin în Centrul
Universitar ________________________.
Menţionez că stagiul de pregătire
prin rezidenţiat se încheie la data de _________________
Solicit
ca Certificatul de medic/farmacist specialist
să-mi fie transmis
de Sănătate
Publică a judeţului
_______________________________________________.
Telefon
de contact__________________________________________
Număr
chitanţă/OP de plată a taxei de examen___________________
din data ______________
Data
_______________
Semnătura_____________________
Domnului Director
Executiv al Direcţiei de Sănătate Publică
MODEL RECOMANDARE
ANTETUL
CLINICII.....................................................................
NR. INREGISTRARE............../DATA....................
RECOMANDARE
D-l/d-na dr.
.........................................................., aflat(a) in ultimul
an de rezidentiat / de pregatire in a doua specialitate in
regim cu taxa, specialitatea ....................................................................., cu pregatire in centrul universitar Iasi,
cu incheierea pregatirii la data de................................ se poate prezenta la examenul pentru obtinerea
titlului de medic specialist, sesiunea 17 aprilie 2013, avand in vedere cunostintele teoretice
si practice acumulate prin parcurgerea stagiilor conform curriculei aprobate,
urmand ca dupa examen sa-si finalizeze pregatirea pentru a putea fi confirmat
ca medic specialist.
COORDONATOR,
NUME , PRENUME
............................................................
(semnatura, parafa si stampila clinicii/catedrei)
......................................................................
ANUNŢ –
08.10.2012
Ministerul Sănătăţii organizează concurs de intrare în
rezidenţiat
pe post şi
rezidenţiat
pe loc în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 25 noiembrie 2012.
Pentru
a consulta publicaţia de examen, lista locurilor şi a posturilor
scoase la concurs,
vă
rugăm să accesaţi următoarele link-uri :
1. Publicaţie examen rezidenţiat, sesiunea
25.11.2012
2. Lista
locurilor scoase la concurs, sesiunea 25.11.2012
3. Lista
posturilor scoase la concurs, sesiunea 25.11.2012
ANUNŢ – 20.08.2012
EXAMEN MEDIC SPECIALIST
Ministerul Sănătăţii organizează la data de 18 octombrie 2012 examen pentru obţinerea titlului de specialist, cu excepţia specialitatii anestezie si terapie intensivă pentru care examenul se organizează la data de 29 septembrie 2012.
Pentru a afla Lista
comisiilor, data, locul şi ora de prezentare la examen, vă rugăm
să accesaţi ACEST LINK
Pentru a afla Lista
candidaţilor înscrişi la examen, vă rugăm să
accesaţi ACEST LINK.
La acest examen se pot prezenta:
• Medicii, medicii dentisti si farmacistii
rezidenţi, inclusiv cadrele didactice si de cercetare
stiinţifică medicală, confirmate în rezidenţiat, care la
data de 31 decembrie 2012 încheie stagiul de pregătire (inclusiv audierea
cursurilor-conferinţă), conform curriculelor aprobate pentru fiecare
specialitate;
• Medicii, medicii dentisti si farmacistii rezidenţi, inclusiv cadrele
didactice si de cercetare stiinţifică medicală, confirmate în
rezidenţiat, care au încheiat stagiul de pregătire si nu au
susţinut acest examen sau nu l-au promovat în sesiunile anterioare.
Prezentarea la examen se face cu respectarea prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr.18/2009 privind organizarea si finanţarea rezidentiatului,
cu modificările si completarile ulterioare, respectiv în termen de maximum
5 ani de la data încheierii programului de pregătire.
• Medicii, medicii dentisti si farmacistii
specialisti sau primari care au efectuat cu
aprobarea
Ministerului Sănătăţii, pregătire în vederea
obţinerii celei de-a doua
specialităţi si care la data de 31
decembrie 2012, încheie stagiul de pregătire în noua specialitate;
• Medicii, medicii dentisti si farmacistii, care
au efectuat specializare prin Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului si Sportului si care finalizează acestă pregătire
până la data de 31 decembrie 2012*);
La acest examen se mai pot prezenta în
condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr.18/2009, pe baza
recomandării coordonatorului de rezidenţiat, si
rezidenţii/specialistii aflaţi
la pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, care
încheie stagiul de pregătire în perioada 1 ianuarie-31 martie 2013.
Pentru această categorie
de candidaţi, confirmarea ca specialist se va face cu data de întâi a
lunii următoare finalizării stagiului de pregătire, pe baza
adeverinţei eliberată de unitatea angajatoare pentru rezidenţi,
respectiv de coordonatorul de stagiu pentru cei aflaţi la pregătire
în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, din care să rezulte
efectuarea integrală a pregătirii de specialitate.
Examenul se va desfăsura
în centre universitare medicale care asigură pregătirea pentru din
curriculumul de pregătire, cu excepţia specialităţii
medicină de urgenţă pentru care examenul se va desfăsura
numai în centrele universitare Bucuresti si Târgu Mures si a specialitati
anestezie si terapie intensivă pentru care proba scrisă a examenului
se va susţine numai în centrul universitar Bucuresti.
Pentru
susţinerea examenului de specialist rezidenţii pot opta pentru unul
din centrele universitare în care au efectuat pregătirea.
Tematicile
după care se vor desfăsura examenele în această sesiune au
fost publicate în “Viaţa
Medicală” începând cu nr. 10/9 martie 2001, cu excepţia
specialităţilor:
Alergologie
si imunologie clinică aprobată în luna martie 2012 si publicată
pe site-ul
Ministerului
Sănătăţii, Anatomie patologică- aprobată în anul
2011 si publicată pe site-ul
Ministerului Sănătăţii,
Chirurgie orală si maxilo-facială si chirurgie dento-alveolară –
revizuite
si publicate în “Viaţa Medicală” în iulie 2009, endocrinologie
publicată în „Viaţa
Medicală” nr.4/25 ian.2002, farmacie
clinică si laborator farmaceutic, revizuite si
publicate
în „Viaţa Medicală” nr.37/14 sept.2007, Radiologie si imagistică
medicală –
revizuită si publicată în
“Viaţa Medicală” nr. 45/7 nov.2003 si ortopedie pediatrică
revizuită si publicată în „Viaţa Medicală” nr.21/27 mai
2005.
Pentru specialitatea expertiza medicală a
capacităţii de muncă examenul se va desfăsura după
tematica aprobata în anul 2009.
Medicii
rezidenţi confirmaţi în specialitatea otorinolaringologie vor
susţine examenul după tematicile publicate în anul 1993.
Pentru specialitățile: endodonție, paradontologie si protetică dentară tematicile au fost
aprobate in anul 2012 și
sunt postate pe Site-ul www.ms.ro
1. Pentru toate specialităţile cu
excepţia ATI si Medicină de urgenţă
Examenul de
specialist are următoarele probe:
a) proba scrisă, cu 10 subiecte formulate din
tematica fiecărei specialitati, cu durată de trei ore( cu
excepţia specialităţilor medicină de urgenţă si
anestezie si terapie intensivă);
b) probe clinice/practice.
Candidatul se confirmă specialist dacă
promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului.
2. Pentru
specialitatea medicină de urgenţă examenul are următoarele
probe:
a).proba
scrisa;
b).proba
clinica orala;
c).proba
clinica practica în care sa se utilizeze simulatorul
Proba scrisa va fi reprezentata de un test grila
cu 250 de întrebări/răspunsuri pe durata a 4 ore.
Proba clinica orala si cea practica vor fi
impartite în mai multe componente cu respectarea
tematicii de specialitate, respectiv medicala,
chirurgicala, adulţi, pediatrie etc.
Candidatul se confirmă specialist dacă
promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului.
3. Pentru
specialitatea anestezie si terapie intensivă: (testul A si testul B) cu
120e întrebări cu răspunsuri multiple, la alegere.
Fiecare
test are 60 întrebări, durează 2 ore si se susţine după
testele-grilă elaborate de către Societatea Europeană de
Anestezie.
Nota probelor clinice/practice
pentru promovare este de minim 7,00.
Nota minimă pentru
obţinerea si a Diplomei Europene în Anestezie si Terapie Intensivă este
punctajul minim european pentru proba scrisă, stabilit de către
Societatea Europeană de Anestezie .
ÎNSCRIERI
Medicii, medicii
dentisti si farmacistii rezidenţi din reţeaua de asistenţă
medicală, vor depune dosarele de înscriere la direcţiile de sănătate
publică judeţene sau a municipiului Bucuresti, respectiv la
ministerele cu reţea sanitară proprie, în perioada
3-19 septembrie 2012, inclusiv.
Cadrele didactice si de
cercetare stiinţifică medicală, precum si specialistii
aflaţi la a doua specialitate în regim cu taxă, vor depune dosarele
de înscriere tot în perioada 3-19 septembrie 2012, la sediul Ministerului
Sănătăţii din str. George Vraca, nr.9, sector 1,Bucuresti.
Medicii, medicii
dentisti si farmacisti, care au efectuat specializare prin Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului si Sportului vor depune dosarele
de înscriere în perioada 3-19 septembrie 2012 inclusiv, la sediul Ministerului
Sănătăţii din str.Cristian Popisteanu, nr.1-3 , sector 1,
Bucuresti.
Pentru specialitatea anestezie si
terapie intensivă dosarele de înscriere se depun
Tabelele nominale cu candidaţii
înscrisi, vor fi transmise de direcţiile de sănătate
publică judeţene si a municipiului Bucuresti, respectiv ministerele
cu reţea sanitara proprie,până la data de 21 septembrie 2012, pe
adresa de e-mail examene@ms.ro
Tabelele originale cu
candidaţii, însoţite de adresa cu semnături si discheta se vor
transmite prin postă până la data de 24 septembrie 2012, pe adresa
Ministerului Sănătăţii, str.George Vraca, nr.9, Bucuresti.
Tabelele vor cuprinde următoarele
rubrici:
1.Judeţ
2.Numele si prenumele cu iniţiala
tatălui
3.Specialitatea in care este confirmat rezident
4.Nr. Ord.
MS de confirmare
5.Data încheierii stagiului de pregătire
6.Unitatea de încadrare cu contract de munca pe
durata nedeterminat a/judeţ
7.Centre univer. în care s-a efectuat
pregătirea
8.Centrul univer. în care solicita susţinerea
examenului
9.DSP
pentru trimitere certificat spec.
10.Nr. chitantaplata taxa examen
12.Nr.Telefon de contact
Se va codifica “FP” pentru rezidenţii
încadraţi pe perioadă determinată
Întreaga
responsabilitate a completării corecte a datelor din tabel revine direcţiilor
de sănătate publică, respectiv ministerelor cu reţea
sanitară proprie.
1. Pentru toate specialităţile cu
excepţia ATI:
Arondarea numerică a candidaţilor pe
centre universitare medicale va fi comunicată prin publicare pe site-ul www.ms.ro
, la rubrica noutăţi/concursuri, în data de 2 octombrie 2012.
Listele cu candidaţii admisi, pe centre
universitare si specialităţi, precum si presedinţii comisiilor
de examen, locul si data de prezentare a candidaţilor, se vor afisa pe
site-ul www.ms.ro , la rubrica noutăţi/concursuri, în data de 15
octombrie 2012.
2. Pentru specialitatea anestezie si terapie
intensivă - Arondarea
candidaţilor pe centre universitare
medicale va fi comunicată prin publicare pe site-ul www.ms.ro, la
rubrica noutăţi/concursuri, în
data de 18 septembrie 2012, iar listele cu candidaţii admisi se vor afisa
pe acelasi site la data de 25 septembrie 2012.
Dosarul de înscriere va cuprinde:
• cerere de înscriere în care se vor menţiona:
specialitatea, centrele universitare în care s-a efectuat pregătirea si
centrul universitar în care se doreste să se susţină examenul,
precum si un telefon de contact;
• copie xerox după
buletinul de identitate/cartea
de identitate;
• copie xerox după diploma
de medic, medic dentist
sau farmacist;
• copii xerox ale documentelor
care atestă schimbarea numelui (certificat de căsătorie etc.), daca este cazul:
• xerocopia carnetului de
rezident din care să
reiasă absolvirea cu note a tuturor colocviilor în urma stagiilor
obligatorii efectuate;
• xerocopii ale stagiilor de
pregătire cu calificativ, pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în regim cu
taxă, care nu au carnet de rezident;
• adeverinţă
eliberată de unitatea sanitară în care este încadrat rezidentul, din care să reiasă tipul
contractului individual de muncă (pe perioadă determinată sau
nedeterminată), numărul Ordinului de confirmare în rezidenţiat,
vechimea ca medic rezident si data încheierii pregătirii. Pentru rezidenții serie nov. 2006 confirmați în specialiăți cu durată de 6 ani, data finalizării
va fi 31 dec.2012 sau după caz 15 ian.2013 în funcție de modul de plată în prima lună de
stagiu (ianuarie 2007). În cazul celor care au primit integral drepturile
bănesti în ianuarie 2007, perioada 1-15 ianuarie 2007 va fi considerată
ca parte din stagiul de baza si consemnat ca atare în carnetul de rezident.
• Pentru medicii aflaţi la cea de a doua
specialitate în regim cu taxă, adeverinţa de finalizare a
pregătirii în specialitate va fi eliberată de coordonatorul în
specialitate.
• Recomandarea coordonatorului
de rezidenţiat
(numai pentru cei care încheie pregătirea în perioada 1 ianuarie-31 martie
2013)
• medicii, medicii dentisti si farmacistii
rezidenţi care au efectuat diferite perioade de stagii în
străinătate în specialitatea în care au fost confirmaţi, vor
anexa si aprobarea Ministerului Sănătăţii de recunoastere a
acestor stagii**)
• chitanţa de plată
taxei de 450 lei,
achitată prin mandat postal în contul IBAN nr.RO85TREZ7005003XXX000092,
CUI-4266456, DTMB ( Direcţia deTrezorerie a Municipiului Bucuresti)
beneficiar Ministerul Sănătăţii, adresa:str. Cristian
Popisteanu Nr 1-3, sector 1, Bucuresti, cod: 010024. La locul pentru
corespondenţă se va menţiona „Taxa examen specialist”.
• xerocopii ce atestă achitarea sumelor aferente
pregătirii pentru medicii aflaţi la cea de a doua specialitate în
regim cu taxă;
Rezidenţii care din
motive obiective, după susţinerea examenului de specialist, întrerup
pregătirea, au obligaţia de a informa în scris Ministerul
Sănătăţii, asupra situaţiei survenite, în vederea
confirmării ca specialist după completarea pregătirii.
Rezidenţilor care nu se prezintă la
examen (cu excepţia celor care au aprobarea Ministerului
Sănătăţii de prelungire a stagiului de rezidenţiat)
sau nu promovează examenul de specialist, le încetează stagiul de
pregătire în rezidenţiat la finalizarea pregătirii.
Detaliile
privind organizarea si desfăsurarea probei scrise, în vederea
obţinerii si a Diplomei Europene în Anestezie si Terapie Intensivă,
pot fi consultate pe site-ul www.ms.ro
________________________________________________________________________
*) cetăţenii străini vor prezenta
aprobarea MECTS privind înscrierea la stagiul de specializare, documente
privind specializarea efectuată, copie legalizată a diplomei de
licenţă și după caz
documente privind schimbarea numelui ( dacă este cazul-certificat
căsătorie, divorț,
etc.)
**) în cazul în care nu
există aceasta aprobare, dosarele vor fi depuse
ANUNŢ – 13.08.2012
PUBLICAŢIE DE EXAMEN PENTRU OBŢINEREA
ATESTATELOR DE STUDII COMPLEMENTARE
PENTRU
MEDICI, MEDICI DENTISTI SI FARMACISTI
Ministerul
Sănătăţii organizează la data de 27 septembrie 2012
examen pentru obţinerea atestatelor de studii complementare pentru
medici, medici dentisi si farmacisti.
In
această sesiune se pot înscrie candidaţii care finalizează
până la data de 31.08.2012, pregătirea teoretică si
practică efectuată în vederea obţinerii atestatelor de studii
complementare, în condiţiile prevăzute de ordinul MS nr. 418/2005 cu
modificările si completările ulterioare.
Examenele
se vor desfăsura în centrele universitare medicale acreditate de
Ministerul Sănătăţii, în care s-a efectuat pregătirea.
Media
minimă de promovare pentru obţinerea atestatelor de studii
complementare este 7,00.
Înscrierea
candidaţilor la examen se va face începând cu 27 august 2012, până
la data de 7 septembrie 2012 inclusiv, la sediul Ministerul
Sănătăţii din Str. George Vraca nr.9, Bucuresti: tel
021.255.50.45, cu excepţia atestatului în Implantologie.
Înscrierile
pentru atestatul de Implantologie se fac în aceeasi perioadă, respectiv 27
august-7 septembrie 2012, la direcţiile de sănătate
publică din centrele universitare în care s-a făcut pregătire
pentru obţinerea acestui atestat: Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara.
Tabelele
cu candidaţii înscrisi pentru atestatul în Implantologie se vor transmite
până la data de 12.09.2012 la adresa: www.examene@ms.ro si pe suport de
hârtie până la data de 14.09.2012, la sediul Ministerului
Sănătăţii din Str.George Vraca nr.9, sector 1, Bucuresti.
Tabelele
vor cuprinde următoarele rubrici:
DSP
Nume, prenume
Data si
locul nasterii (localitate, judeţ)
Gradul
profesionalmedic dentist/ specialist/primar
Specialitatea
(se va completa numai pentru medicii specialisti sau primari )
Unitatea
de încadrare / judeţ
Centrul
de examen (în care s-a efectuat pregătirea)
C.N.P.
Nr.
chitanţei de plată a taxei de examen
Solicită
atestatul
Nr.
Telefon
contact
Candidaţii
vor fi înscrisi în tabele cu numele si prenumele corect conform actului de identitate
în termen de valabilitate, utilizând caracterele diacritice:
Ă,Î,Â,S,Ţ.
Întreaga
responsabilitate privind respectarea condiţiilor de participare a
candidaţilor la examen, revine direcţiilor de sănătate
publică menţionate.
Arondarea
candidaţilor pe centre universitare medicale va fi comunicată în ziua de 17.09.2012,
pe site-ul Ministerului Sănătăţii la adresa www.ms.ro, la
rubrica informare-concursuri si examene.
Listele
candidaţilor al căror dosar de înscriere este admis, precum si data,
locul si ora de prezentare la examen, pentru toate atestatele, se vor afisa la
data de 24.09.2012 pe site-ul MS. www.ms.ro , la rubrica
Informare - Concursuri si examene.
La
aceste examene se pot prezenta:
1)
Pentru atestatul în Ultrasonografie generală
- medicii
specialisti sau primari, precum si absolvenţii facultăţilor de
medicină cu drept de exercitare a profesiunii de medic, care au absolvit
programele de studii
complementare
în ultrasonografie generală nivel I (durată 3 luni) si
ultrasonografie
generală
nivel II (durata 3 luni), în total 6 luni de pregătire (conform
prevederilor
ordinului
MS nr. 418/2005); cele 6 luni de pregătire pot fi divizate în două
module a 12
săptămâni
(3 luni curs si 3 luni activitate practică individuală, pe durata
cărora cursantul
va
efectua minimum 300 examinări, sub directa supervizare a unui medic
desemnat
pentru
acest tip de activitate de către responsabilii naţionali ai
programului. Listele cu
medicii
desemnaţi pentru fiecare centru de pregătire se află la
direcţia de sănătate din
centrul
de pregătire respectiv). Medicii rezidenţi confirmaţi în
specialităţi în al căror
curriculum
de pregătire este prevăzut modulul de ultrasonografie generală
cu durata de 3
luni
(echivalent nivel I), vor putea susţine examenul pentru obţinerea
atestatului în
ultrasonografie
generală numai după confirmarea ca medic specialist si absolvirea
programului
de ultrasonografie generală nivel II (3 luni), având durata totală de
pregătire 6 luni;
Medicii
confirmaţi specialisti în specialităţile radiologie si
imagistică
medicală, medicină
nucleară si gastroenterologie care au efectuat pregătire în
ultrasonografie
generală conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi
să exercite
activitatea
de ultrasonografie generală, fără susţinerea examenului de
atestat, în
conformitate
cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005.
Examenul
va consta din trei probe:
- prima
probă practică pe bolnav (eliminatorie, nota minimă de promovare
- 6,00);
- proba
teoretică scrisă, sub formă de test grilă, cu 50
întrebări cu răspunsuri multiple, tip complement simplu, din
tematică;
-
a doua probă practică de patologie ecografică pe
videocasetă.
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/3355/23.08.2006.
2)
Pentru atestatul în Ultrasonografie obstetricală si ginecologică
-
medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au urmat o
pregătire, cu durata de 3 luni (6 saptamani – nivel I si 6 saptamani –
nivel II), în centrele
universitare
medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare.
Medicii
confirmaţi rezidenţi în specialitatea obstetrică-ginecologie în
al căror
curriculum
de pregătire este prevăzut modulul de ultrasonografie
obstetricală si
ginecologică
cu durata de 6 săptămâni (echivalent nivel I), vor putea susţine
examenul
pentru
obţinerea atestatului în ultrasonografie obstetricală si
ginecologică numai după
confirmarea
ca medic specialist si absolvirea programului de ultrasonografie
obstetricală
si
ginecologică nivel II (6 săptămâni);
Examenul
va consta din patru probe:
- proba
practică - eliminatorie (calificativ admis/respins) de recunoastere
a unui
element
de anatomie ecografică- fetală, anomalie fetală sau anatomie
ginecologică
(imagini
furnizate de comisie);
- proba
scrisă tip grilă, cu 100 întrebări;
- proba
practică – de examinare a unui caz obstetrical sau ginecologic,
formată din
două
probe notate separat:
a.
evidenţierea si recunoasterea unui organ matern (ficat, splină,
rinichi, colecist,
vezică
urinară);
b.
evidenţierea si recunoasterea unor elemente fetale (inclusiv biometrie
fetală)
sau ale
aparatului genital feminin, cu recunoasterea elementelor de patologie;
-
probă practică – de elaborare a unui buletin ecografic după
examinarea unui caz obstetrical.
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/1069/25.06.2006.
3)
Pentru atestatul în Chirurgie laparoscopică ginecologică.
-
medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat un
program
de pregătire teoretică si practică cu durata 3 luni în centrele
universitare
medicale
acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare,
care au efectuat ulterior finalizării pregătirii un număr de
minimum 50
intervenţii
chirurgicale laparoscopice, ca prim operator sub supravegherea unui medic cu
competentă/atestat
în chirurgie laparoscopică ginecologică.
Examenul
va consta din:
-
probă scrisă (test din tematica teoretică de pregătire)
-
probă clinică – examen oral cu descrierea unor tehnici chirurgicale
specifice
pentru afecţiunea
posibil de tratat laparoscopic;
-
probă practică (probă de abilităţi/manualitate) – este
probă practică pe simulator,
din
baremul de tehnici, manevre, instrumentar, aparatură;
-
probă practică – participare la o intervenţie chirurgicală
(ca prim operator).
Tematica
de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice
cuprinse
în programa
de pregătire si aprobate de conducerea MSP sub nr.EN/6935/23.11.2006.
4) Pentru atestatul in Histeroscopie
-
medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat o
pregătire
prin
curs teoretic si stagii practice, cu durata de 6 săptămâni (trei
module a două
săptămâni),
în Centrele Universitare Medicale Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi,
Timisoara
si Tg.Mures, centre acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu
modificările si
completările
ulterioare.
Medicii
confirmaţi rezidenţi în specialitatea obstetrică-ginecologie în
al căror
curriculum
de pregătire este prevăzut modulul de histeroscopie, vor putea
susţine
examenul
în baza acestui modul, numai după confirmarea ca medic specialist, cu
avizul
responsabilului
naţional de program.
Examenul
va consta din două probe:
-
probă teoretică (subiecte sau test grilă) – probă
eliminatorie cu nota minimum 7.00 ;
-
probă clinică (o histeroscopie diagnostică sau operatorie).
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/1600/2006.
5)
Pentru atestatul in Colposcopie.
-
medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat o
pregătire
prin curs teoretic cu durata de 6 săptămâni (3 module de cate 2
săptămâni
fiecare),
în centre universitare medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu
modificările
si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Târgu-
Mures si
Timisoara, urmat de un stagiu practic în care au efectuat minimum 300 de
colposcopii
sub supravegherea unui medic având această competentă/atestat.
Medicii
confirmaţi rezidenţi în specialitatea obstetrică-ginecologie în
al căror
curriculum
de pregătire a fost prevăzut modulul de colposcopie (curs teoretic),
vor putea
susţine
examenul numai după confirmarea ca medic specialist, pe baza
pregătirii
efectuate
în rezidenţiat, si a stagiului practic ulterior, în care au efectuat
minimum 300 de
colposcopii
sub supravegherea unui medic având această competentă/atestat si a
avizului
responsabilului
naţional de program.
Examenul
va consta din patru probe:
-
probă scrisă – trei subiecte dezvoltate general sau test grilă;
-
probă orală – trei subiecte din tematica modulelor de pregătire;
-
probă practică – caz clinic;
-
probă de laborator (citotest, examen anatomo-patologic, interpretare
markeri).
Tematica
de examen însumează noţiunile teoretice si baremele practice cuprinse
în programa
de pregătire aprobată de conducerea MSP sub nr.EN/1160/27.06.2006.
6)
Pentru atestatul în Cardiologie intervenţională
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea cardiologie care au absolvit
programul
de pregătire (curs si stagii practice) aprobat prin OMS 296/2010, cu
durata de
2 ani în
centre universitare medicale acreditate: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si
Timisoara.
Examenul
va consta din trei probe:
-
probă scrisă – test grilă;
-
probă clinică– examen clinic/proba
abilităţi/manualităţi;
-
probă practică – proba operatorie;
Tematica
de examen însumează noţiunile teoretice si baremele practice cuprinse
în programa de pregătire aprobată.
7)
Pentru atestatul în Echocardiografie generală
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea cardiologie, medicină
internă,
pediatrie, ATI sau medicină de urgenţă care au absolvit 2
cursuri teoretice cu
durata
de 2 luni (începători si avansaţi) în centre universitare medicale
acreditate de
ordinul
MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare,
(Bucuresti, Cluj-
Napoca, Iasi
si Timisoara), urmate de un stagiu practic de 1 lună în care au efectuat
minimum
200 ecocardiograme M si bidimensionale, precum si 50 echo-Doppler sub
supravegherea
unui medic având competenţă/atestat în ecocardiografie generală.
Medicii
confirmaţi specialisti cardiologie care au efectuat pregătire în
echocardiografie
generală conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi
să exercite
activitatea
de echocardiografie generală, fără susţinerea examenului de
atestat, în
conformitate
cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare.
Examenul
va consta din trei probe:
-
probă practică (eliminatorie – nota minimă 7,00);
-
probă teoretică scrisă, sub formă de test grilă, cu 50
întrebări cu răspunsuri multiple;
-
probă practică – interpretare trasee (echo-M si bidimensional si
echo-Doppler).
Tematica
de examen este cea din “Viaţa Medicală” nr.12/26.03.1993.
8)
Pentru atestatul în Ecocardiografie transesofagiană (specială)
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea cardiologie sau ATI care
au
obţinut competenţă/atestatul în echocardiografie generală
si au urmat o pregătire prin
curs si
stagiu practic într-un laborator de ecocardiografie transesofagiană, sub
supravegherea
sefului de laborator, în total 2 luni, în centre universitare medicale
acreditate
de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare
(Bucuresti,
Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara).
Pentru
înscrierea la acest examen, candidaţii vor depune la dosar si copia xerox
a
atestatului
/competenţei în Ecocardiografie generală, sau a certificatului de
abilităţi
obţinute
anterior.
Examenul
va consta din următoarele probe: - probă scrisă si două
probe practice din tematica programei de pregătire.
9)
Pentru atestatul în Ecografie vasculară
- medici
specialisti sau primari în specialitatea cardiologie, medicină
internă,
diabet zaharat, nutriţie si boli metabolice, chirurgie vasculara,
chirurgie
cardiovasculara,
care au efectuat curs si pregătire practică cu o durată de 3
luni în centrele
universitare
medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, potrivit prevederilor
curriculare
aprobate de MSP.
Examenul
va consta din următoarele probe:
-
probă practică de abilităţi/manualităţi –
eliminatorie – caz clinic de explorat;
-
probă scrisă – tip grilă;
-
probă practică de interpretare a unor imagini (foto, casetă
video, CD)
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/3355/23.08.2006.
10)
Pentru atestatul în Ecografie endocrină
-
medicii specialisti sau primari, în specialitatea endocrinologie, care au
efectuat 3
module
de câte 10 zile în decursul unui an, în centrele universitare medicale
acreditate de
ordinul
MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:
Bucuresti, Cluj-
Napoca,
Iasi si Timisoara si care au efectuat un minim de 1000 echografii ale glandelor
endocrine,
sub îndrumarea unui medic având competenţă/atestat în ecografie
endocrină.
Medicii
confirmaţi specialisti endocrinologie care au efectuat pregătire în
ecografie
endocrină conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi
să exercite activitatea
de
ecografie endocrină, fără susţinerea examenului de atestat,
în conformitate cu
prevederile
ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare.
Examenul
va consta din două probe:
-
probă scrisă
-
probă practică
Tematica
de examen este cea aprobată în anul 1999.
11)
Pentru atestatul în Sexologie
-
medicii specialisti si primari în specialităţile endocrinologie,
dermatovenerologie,
psihiatrie, urologie, obstetrică-ginecologie si medicină de familie,
care au
efectuat pregătire teoretică si practică 4 module a câte 3
săptămâni, în centrele
universitare
medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare (Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi si Timisoara).
Examenul
constă din două probe:
-
probă scrisă
-
probă practică
Probele
se vor susţine din tematica programei analitice de pregătire.
12)
Pentru atestatul în Endoscopie digestivă diagnostică
-
medicii specialisti sau primari în specialităţile gastroenterologie
si chirurgie
generală
care au efectuat curs teoretic cu durata de 6 săptămâni în centrele
universitare
medicale
acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările
ulterioare:
Bucuresti,
Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si Craiova, atestat prin certificate eliberate de
UMF-urile
organizatoare, continuat cu un stagiu practic de 18 săptămâni (total
6 luni de
pregătire),
în care au efectuat minimum 200 endoscopii digestive superioare, 100
sigmoidoscopii
flexibile, 50 colonoscopii, 30 scleroterapii / bandări viscerale /
hemostaza
altor
leziuni nonvariceale, asistarea la minimum 50 de polipectomii si tehnici de
hemostază
în hemoragii inferioare, sub supravegherea unui medic primar
gastroenterologie
cu competenţă/atestat in endoscopie digestivă de minimum 3-5
ani, din
centrele
universitare medicale acreditate.
Medicii
confirmaţi specialisti gastroenterologie care au efectuat pregătire
în
endoscopie
digestivă conform curriculei de rezidenţiat, sunt abilitaţi
să exercite
activitatea
de endoscopie digestivă diagnostică, fără susţinerea
examenului de atestat, în
conformitate
cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările ulterioare.
Examenul
va consta din următoarele probe:
-
probă scrisă;
-
probă orală, constând din interpretare de caz pe casetă video;
- proba
practică – eliminatorie, nota minimă 7.00, (manevrarea endoscopului
pentru
endoscopia
digestivă superioară si inferioară diagnostică).
Tematica
de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice
cuprinse în
programa
de pregătire aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/5583/28.05.2007.
13)
Pentru atestatul în Endoscopie digestivă terapeutică
-
medicii specialisti sau primari în specialităţile gastroenterologie
si chirurgie
generală
care au efectuat curs teoretic cu durata de 4 săptămâni în centrele
universitare
medicale
acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările
ulterioare:
Bucuresti,
Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, atestat prin certificat eliberat de UMF,
continuat
cu un stagiu practic de 20 săptămâni - 400 ore pregătire
modulară într-un spital
universitar
sub îndrumarea directă a unui medic primar gastroenterolog cu atestat în
endoscopia
digestivă terapeutică de cel puţin 5 ani (total 6 luni de
pregătire); în cadrul
pregătirii
practice se vor efectua minimum 500 de endoscopii digestive superioare
diagnostice
si terapeutice, 200 colonoscopii diagnostice si terapeutice si 50 ERCP,
confirmate
de medicul primar gastroenterologie sub îndrumarea căruia a efectuat
pregătirea
practică.
Pentru
înscrierea la examen, medicii specialisti si primari în specialitatea
gastroenterologie
precum si medicii specialisti si primari în specialitatea chirurgie
generală
vor depune în dosar si copia xerox a atestatului/competenţei în endoscopie
digestiva
diagnostică.
Excepţie
fac medicii specialisti gastroenterologie, confirmaţi ulterior sesiunii
octombrie
2002 si care au efectuat si promovat modulul de endoscopie digestivă
diagnostică
în cadrul specializării prin rezidenţiat, care vor atasa copia
certificatului de
abilităţi
în endoscopie digestivă terapeutică.
Examenul
va consta din următoarele probe:
-
Probă practică (o intervenţie terapeutică asistată de
comisia de examen) – este
eliminatorie,
nota minimă de promovare este 7,00, iar responsabilitatea cu privire la
securitatea
pacientului supus procedurii va fi asumată de către presedintele
comisiei.
-
Probă teoretică scrisă.
-
Probă orală constând în interpretare de casetă.
Tematica
de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice
cuprinse în
programa
de pregătire aprobată de conducerea MSP sub nr.EN/5583/28.05.2007
14)
Pentru atestatul in Endoscopie digestivă diagnostică pediatrică
- medicii specialisti sau
primari în specialitatea pediatrie sau chirurgie pediatrică
care au
efectuat curs si pregătire practică cu durata de 4 luni în centrele
universitare
medicale
Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, centre acreditate de ordinul MS
nr.418/2005
cu modificările si completările ulterioare.
Examenul
va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică din
tematica programei de pregătire.
15)
Pentru atestatul în Chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de bază
sau nivel II, tehnici avansate
1.
Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie laparoscopică nivel I –
tehnici de bază
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea chirurgie generală care
au efectuat
curs si
pregătire practică în total 3 luni în centre universitare medicale
acreditate de
ordinul
MS nr.418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti,
Cluj-
Napoca,
Constanţa, Craiova, Iasi, Sibiu, Tg.Mures si Timisoara.
Medicii
confirmaţi specialisti chirurgie generală ulterior sesiunii
octombrie
2002, sunt abilitaţi să exercite activitatea de chirurgie
laparoscopică nivel I –
tehnici
de bază, în baza certificatului de medic specialist, fără
susţinerea examenului de
atestat,
în conformitate cu prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările
si
completările
ulterioare.
2.
Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie laparoscopică nivel II –
tehnici avansate
- este necesară
obţinerea atestatului în chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de
bază
si ulterior parcurgerea programului de pregătire teoretică si
practică nivel II – tehnici
avansate,
cu durata de 2 luni.
Pentru
înscrierea la acest examen, candidaţii vor depune la dosar copia xerox a
atestatului
în chirurgie laparoscopică nivel I – tehnici de bază obţinut
anterior sau copia
certificatului
de abilităţi în chirurgie laparoscopică nivel I, obţinut în
baza modulului
efectuat
în rezidenţiat.
Examenul
va consta pentru ambele atestate din două probe: - probă scrisă
si probă
practică
din tematica programei de pregătire.
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/3126/16.08.2006.
16)
Pentru atestatul în Ecografia aparatului locomotor
-
medicii specialisti sau primari neonatologie, recuperare, medicină
fizică si
balneologie,
reumatologie, medicină sportivă, precum si medicii specialisti sau
primari
ortopedie-traumatologie
si ortopedie pediatrică (conform ord. MS nr. 403/2009),
care au
efectuat o pregătire teoretică si practică cu durata de 6 luni
în centre universitare
medicale
acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare:
Bucuresti, Cluj-Napoca.
Examenul
va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică.
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/5731/23.10.2006.
17)
Pentru atestatul în EEG
- medicii
specialisti si primari în specialitatea neurologie, neurologie pediatrică,
neurochirurgie,
psihiatrie si psihiatrie pediatrică, care au efectuat pregătire cu
durata de 3
luni
prin curs si stagiu practic, în Centrul Universitar Medical Bucuresti, timp în
care au
efectuat
minimum 200 trasee EEG atestate de seful secţiei respective.
Examenul
va consta din două probe - proba teoretică scrisă si proba
practică, din tematica pregătirii efectuate.
18)
Pentru atestatul în EMG
-
medicii specialisti si primari în specialitatea neurologie, neurologie
pediatrică,
neurochirurgie,
psihiatrie, psihiatrie pediatrică, reumatologie precum si recuperare,
medicină
fizică si balneologie, care au efectuat pregătire de 3 luni prin curs
si stagiu
practic,
în Centrul Universitar Medical Bucuresti, timp în care au efectuat minimum 100
examinări
EMG atestate de seful secţiei respective.
Examenul
va consta din două probe - probă teoretică scrisă si
probă practică, din tematica pregătirii efectuate.
19)
Pentru atestatul în Endoscopie bronsică
-
medicii specialisti sau primari din specialităţile pneumologie,
chirurgie toracică,
A.T.I.,
medicină de urgentă, si ORL care au efectuat curs si pregătire
practică cu durata
de 3
luni în endoscopie bronsică, în Centrul Universitar Medical Bucuresti,
conform
ordinului
MS nr. 418/2005, sau în Centrele Universitare Medicale Cluj-Napoca, Iasi si
Timisoara
conform aprobării Nr. IB/8272/2009.
Medicii
specialisti pneumologie si chirurgie toracică confirmaţi ulterior
sesiunii
octombrie
2002, pot susţine examenul pentru obţinerea atestatului în endoscopie
bronsică
pe baza
pregătirii efectuate ca modul în rezidenţiat.
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
20)
Pentru atestatul în Explorări funcţionale respiratorii speciale
-
medicii specialisti si primari pneumologie care au absolvit programul pentru
obţinerea
acestui atestat cu durata de 2 luni în Centrul Universitar Medical Bucuresti;
-
medicii specialisti si primari confirmaţi în alte specialităţi
prevăzute de ordinul
MS nr.
418/2005 cu modificările si completările ulterioare, care au absolvit
programul de
pregătire
cu durata de 3 luni.
Medicii
specialisti pneumologie confirmaţi ulterior sesiunii octombrie 2002, au în
competenţa
profesională standard a specialităţii această abilitate,
fără examen.
Examenul
va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă
practică din tematica pregătirii efectuate.
21)
Pentru atestatul în Tomografie computerizată (CT)
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea radiologie si imagistică
medicală,
care au
absolvit un curs de 3 luni în acest domeniu, în centrele universitare medicale
acreditate
(Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova si Târgu Mures)
-
medicii specialisti radiologie si imagistică medicală care au
promovat examenul
de medic
specialist ulterior sesiunii octombrie 2002 si care au efectuat pregătirea
de trei
luni ca
modul in rezidenţiat, conform ordinului MS nr. 418/2005 cu
modificările si
completările
ulterioare.
Examenul
va consta din două probe:
- proba
scrisă sub formă de test grilă, cu 50 întrebări, cu
răspunsuri multiple.
Notarea
se face prin adiţiune de puncte si transformare in note (ex. maximum 50
puncte =
nota 10);
- o
probă practică reprezentată de analiza filmelor a două cazuri:
unul de neuro si
unul de
corp;
Tematica
de examen este cea din “Viata Medicala” nr.35/30.08.1991.
22)
Pentru atestatul în Imagistică prin rezonanţă magnetică
(IRM)
-
medicii specialisti si primari radiologie si imagistică medicală cu
atestat/competenţă
în tomografie computerizată, absolvenţi ai cursului IRM cu durata de
3 luni,
în centrele universitare medicale acreditate (Bucuresti, Craiova, Iasi si Targu
Mures).
-
medicii confirmaţi specialisti radiologie si imagistică medicală
ulterior sesiunii
octombrie
2002 cu atestat/competenţă în tomografie computerizată si care
au efectuat
pregătirea
de trei luni în IRM ca modul în rezidenţiat, conform ordinului MS nr.
418/2005
cu modificările si completările ulterioare.
Pentru înscrierea
la acest examen, candidaţii vor depune la dosar copia xerox a
atestatului
/competenţei în CT obţinute anterior.
Examenul
va consta din două probe:
-proba
teoretică – grilă cu întrebări cu răspunsuri multiple (50)
un punct pentru
fiecare
întrebare, durata o oră;
-proba
practică .
Tematica
de examen a fost aprobată în februarie 2003.
23)
Pentru atestatul în Senologie imagistică
-
medicii specialisti si primari radiologie si imagistică medicală,
absolvenţi ai unui
curs
de minimum o lună (4 săptămâni), cu diploma eliberată de
UMF-urile din centrele
universitare
medicale prevăzute de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare, Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara si cu
adeverinţă
de
practică pentru minimum 50 mamografii si 30 ecografii de sân.
Examenul
va consta din două probe:
- proba
teoretică – grilă cu întrebări cu răspunsuri multiple (50)
un punct pentru
fiecare
întrebare, durata o oră;
- proba
practică.
Tematica
de examen a fost aprobată în februarie 2003.
24) Pentru
atestatul în Ultrasonografie Doppler-cerebrală.
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea neurologie, neurologie
pediatrică
si
neurochirurgie, care au efectuat un modul de curs de 40 ore – 2
săptămâni în Centrul
Universitar
Bucuresti prevăzut de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare, si ulterior un stagiu practic în care au efectuat minimum 100
examinări
ultrasonografice Doppler, atestate de către seful secţiei în care îsi
desfăsoară
activitatea.
Examenul
va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă
practică din tematica
pregătirii
efectuate. Ambele probe sunt eliminatorii, nota minima de promovare fiind
7.00.
Tematica
de examen însumează noţiunile teoretice si baremurile practice cuprinse
în programa de pregătire.
25)
Pentru atestatul în Managementul Serviciilor de Sănătate
-medicii
specialisti sau primari precum si farmacistii specialisti sau primari, care
au
parcurs un program de pregătire de l2 module cu durata de câte o
săptămână în
centrele
universitare medicale acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu
modificările si
completările
ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Sibiu, Oradea, Târgu
Mures si
Timisoara.
-medicii
specialisti sau primari care au obţinut diploma de master în
Managementul
serviciilor de sănătate, ca urmare a programelor de pregătire
desfăsurate
prin
catedrele de sănătate publică si management din centrele
universitare medicale
acreditate
de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare,
cu
durata
de pregătire de minim l an (două semestre) atestată prin
diplomă de masterat
eliberată
de UMF-urile din aceste centre.
Examenul
va consta din două probe: probă scrisă si probă orală
(prezentarea unei
lucrări
personale), din tematica pregătirii efectuate.
26)
Pentru obţinerea atestatelor în:Audiologie, Chirurgie endoscopică
O.R.L. si Laser în O.R.L.
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea O.R.L. care au efectuat
pregătire
prin
cursuri si stagii practice cu durata de 3 luni în domeniul atestatului
solicitat în
centrele
universitare medicale acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu
modificările si
completările
ulterioare.
Medicii
confirmaţi specialisti O.R.L. începând cu sesiunea octombrie 2002, au în
competenţa
profesională standard a specialităţii aceste
abilităţi, fără examen.
Examenul
va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă
practică din tematica
pregătirii
efectuate.
27)
Pentru obţinerea atestatului în Foniatrie
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea O.R.L. care au efectuat
pregătire
prin
cursuri si stagii practice cu durata de 6 luni, în centrul universitar medical
Bucuresti,
acreditat
de ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si completările ulterioare.
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
28)
Pentru obţinere atestatului în Echografie oculo-orbitară
- medici specialisti sau primari
în specialitatea oftalmologie care au efectuat
pregătire
teoretică si practică pe parcursul a 4 săptămâni în
centrele universitare medicale
Bucuresti
si Timisoara acreditate de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare.
Medicii
confirmaţi specialisti oftalmologie ulterior sesiunii octombrie 2002, sunt
abilitaţi
să exercite activitatea de ecografie oculo-orbitară în baza
certificatului de medic
specialist,
fără susţinerea examenului de atestat, în conformitate cu
prevederile ordinului
MS nr.
418/2005 cu modificările si completările ulterioare.
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă eliminatorie cu nota minimă 7,00 care poate fi test
grilă sau zece
subiecte
dezvoltate general.
- o
probă practică, caz clinic o examinare ecografică
oculo-orbitară, din tematica
pregătirii
efectuate.
29)
Pentru atestatul în Medicină aerospaţială
- medici specialisti sau primari
confirmaţi într-o specialitate medicală sau în
specialitatea
medicină de familie precum si medicii de medicină generală cu
drept de
exercitare
a profesiunii de medic, care au urmat o pregătire prin curs si stagii
practice cu
durata
de 1 an în Centrul Universitar Medical Bucuresti, pregătire atestată
prin certificat
eliberat
de SNSPMPDSB.
Examenul
va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă
practică din tematica
pregătirii
efectuate.
30)
Pentru atestatul în Managementul medical al dezastrelor
-
medicii si farmacistii specialisti sau primari indiferent de specialitate
precum si
medicii
de medicină generală, medicii dentisti si farmacistii cu drept de
exercitare a
profesiunii,
care au efectuat curs si pregătire practică cu durata de 3 luni în
Centrul
Universitar
Medical Bucuresti, pregătire atestată prin certificat eliberat de
SNSPMPDSB,
conform prevederilor ordinului MS nr.418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare.
Examenul
va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă
practică din
tematica
pregătirii efectuate.
31)
Pentru obţinerea atestatelor în: Homeopatie, Acupunctură,
Apiterapiefitoterapie- aromaterapie pentru medici si respectiv Farmacie
homeopată pentru farmacisti
a).
Medicii care îndeplinesc condiţiile stabilite de ordinul MS nr.418/2005 cu
modificările
si completările ulterioare, si care au efectuat pregătire în centrele
universitare
prevăzute prin norma menţionată, pregătire atestată de
SNSPMPDSB, după
cum
urmează:
-
acupunctură – 3 module a câte 3 săptămâni;
-
homeopatie - 3 module a câte 3 săptămâni sau 2 ani (10 luni/an – curs
de week-end);
-
apiterapie-fitoterapie-aromaterapie – 4 module a câte 2 săptămâni
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică.
Tematica
de examen este cea aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/1160/27.06.2006.
b).
Farmacistii care îndeplinesc condiţiile stabilite prin ordinul MS nr.
418/2005
cu
modificările si completările ulterioare, si care au efectuat
pregătire atestată de
SNSPMPDSB
după cum urmează:
-
farmacie homeopată – 1 modul de 3 săptămâni si respectiv 1 modul
de 2 săptămâni (în
total 5
săptămâni)
Examenul
va consta din două probe: - o probă scrisă si o probă
practică din tematica
pregătirii
efectuate.
32)
Pentru obţinerea atestatului în Îngrijiri paliative
-
medicii specialisti/primari confirmaţi într-o specialitate clinică
inclusiv medicină
de
familie, precum si medicii de medicină generală cu drept de
exercitare a profesiunii de
medic,
care au efectuat pregătire prin curs, a 12 module cu durata de câte o
săptămână în
centrele
universitare acreditate de ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare
(Bucuresti, Brasov) , pregătire atestată prin certificat eliberat de
SNSPMPDSB.
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică din tematica cursului.
33). Pentru obţinerea atestatului în Tratamentul infertilităţii
cuplului si reproducere umană asistată/“Fertilizare in vitro”
- medicii specialisti sau primari
în specialitatea obstetrică-ginecologie care au efectuat pregătire
prin cursuri si stagii practice cu durata de 6 luni, în centrele universitare
medicale
acreditate de ordinul MS nr.418/2005 cu modificările si completările
ulterioare
(Bucuresti,
Cluj-Napoca), pregătire atestată prin certificat eliberat de
SNSPMPDSB.
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
34).
Pentru obţinerea atestatului în Medicină materno-fetală
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea obstetrică-ginecologie
care au
efectuat
pregătire prin cursuri si stagii practice cu durata de 6 luni, în centrele
universitare
medicale
acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare
Bucuresti, Cluj-Napoca, pregătire atestată prin certificat eliberat
de
SNSPMPDSB.
Examenul
va consta din patru probe:
- proba
teoretică scrisă tip grilă cu 100 întrebări din tematica
cursului predat.
-
proba practică – de recunoastere a unei anomalii fetale (imagini furnizate
de
comisie).
-
proba practică de examinare a unui caz obstetrical cu risc si stabilirea
conduitei
materno-fetale.
-
proba practică de interpretare a unui buletin de diagnostic prenatal
(dublu sau
triplu
test, cariotip, buletin ultrasonografic obstetrical complet).
Probele
si tematica programei de pregătire au fost aprobate de conducerea MSP
sub
nr.EN/6935/23.11.2006.
35).
Pentru obţinerea atestatului în Pedodonţie
-
medicii dentisti, care au efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice
cu durata de 6
luni, în
Centrul Universitar Medical Bucuresti, pregătire atestată prin
certificat eliberat
de
SNSPMPDSB, conform prevederilor ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările
si
completările
ulterioare.
Examenul
va consta din două probe:
- o probă
scrisă si o probă practică din tematica pregătirii
efectuate.
36).
Pentru obţinerea atestatului în Implantologie
- medicii dentisti care au
efectuat pregătire prin cursuri si stagii practice, în total 21
săptămâni
(18 săptămâni curs teoretic si 3 săptămâni pregătire
practică), pregătire atestată
prin
certificat eliberat de SNSPMPDSB sau UMF-urile acreditate de ordinul MS nr.
418/2005
cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti, Cluj-Napoca,
Iasi,
Timisoara.
Examenul
va consta din două probe: - proba scrisă si o probă
practică.
Tematica
programei de pregătire a fost aprobată de conducerea MSP sub
nr.EN/3355/23.08.2006.
37).
Pentru obţinerea atestatului în Utilizarea terapeutică si
chirurgicală a laser-ilor în medicină dentară
- medicii specialisti si primari
în specialităţi medico-dentare, precum si medicii dentisti
cu drept
de exercitare a profesiei care au efectuat 3 module de pregătire în total
2
săptămâni,
efectuate conform prevederilor ordinului MS nr.418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare în centrul universitar Timisoara si atestată prin certificat
eliberat
de
UMF Timisoara.
Examenul
va consta din două probe:
-
o probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
38)
Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie oncologică
-
medicii specialisti sau primari chirurgie generală care au efectuat o
pregătire
teoretică
si practică cu durata de 1 an în centrele universitare medicale acreditate
conform
prevederilor
ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:
Bucuresti,
Cluj-Napoca si Timisoara, pregătire atestată prin certificat eliberat
de
SNSPMPDSB.
Examenul
va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică.
39)
Pentru obţinerea atestatului în Gineco-oncologie
-
medicii specialisti sau primari obstetrică-ginecologie care au efectuat o
pregătire
teoretică
si practică cu durata de 1 an în centrele universitare medicale acreditate
prin
ordinul
MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare: Bucuresti,
Cluj-
Napoca
si Târgu-Mures, pregătire atestată prin certificat eliberat de
SNSPMPDSB .
Examenul
va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică.
40)
Pentru obţinerea atestatului în Litotriţie extracorporală
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea urologie care au efectuat
pregătire
prin
cursuri si stagii practice cu durata de 1 lună, în centrele universitare
medicale
acreditate
de ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si completările
ulterioare:
Bucuresti,
Cluj-Napoca, Oradea, Târgu Mures, Timisoara.
Examenul
va consta din două probe:
-
o probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
41)
Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie hepatică si transplant
hepatic/Chirurgie hepato-bilio-pancreatică:
- medicii
specialisti sau primari chirurgie generală care au efectuat o
pregătire
teoretică
si practică cu durata de 1 an în centrele universitare medicale acreditate
prin
ordinul
MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare:
Bucuresti, Cluj-
Napoca,
Iasi Timisoara, pregătire atestată prin certificat eliberat de
SNSPMPDSB.
Examenul
va consta din două probe: - proba scrisă si proba practică, din
tematica
pregătirii efectuate.
42)
Pentru obţinerea atestatului în Chirurgie artroscopică
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea ortopedie-traumatologie care
au
efectuat
pregătire prin cursuri si stagii practice cu durata de 18 luni, în centrul
universitar
medical
Bucuresti, acreditat prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare.
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
43)
Pentru obţinerea atestatului în Asistenţă medicală de
urgenţă prespitalicească
-
medicii de medicină generală cu drept de liberă practică,
medicii specialisti sau primari
anestezie
si terapie intensivă, pediatrie si medicină de familie care au
efectuat o pregătire
teoretică
si practică cu durata de 6 luni în centrele universitare medicale
acreditate prin
ordinul
MS nr. 418/2005 si ordinul MS nr. 403/2009: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova,
Iasi,
Oradea, Târgu Mures, Timisoara si Arad, pregătire atestată prin
certificat eliberat
conform
prevederilor ordinului MS nr. 403/2009.
Examenul
pentru obţinerea atestatului de studii complementare în asistenţa
medicală
de urgenţă prespitalicească va consta din 3 probe:
a. O
probă scrisă;
b.
Două probe practice din domeniul specialităţilor medicale si
traumă;
Fiecare
dintre cele 3 probe este considerată eliminatorie. Pentru a fi declarat
admis,
candidatul
trebuie să obţină cel puţin nota 7.00 pentru fiecare
probă în parte.
Acest
examen se desfăsoară în centrele de pregătire care au în dotare
echipamente
de
simulare avansată;
Proba
scrisă se va desfăsura concomitent, va începe la aceeasi oră, în
toate
centrele
de examinare. Testele utilizate în centrele de examinare vor fi identice.
Tematica
programei de pregătire a fost aprobată de conducerea MSP sub nr.EN/12528/2008
44)
Pentru obţinerea atestatului în Asistenţă medicală de
urgenţă pentru structurile de primiri urgenţe
-
medicii de medicină generală cu drept de liberă practică,
medicii specialisti sau
primari
anestezie si terapie intensivă, pediatrie si medicină de familie,
posesori ai
atestatului
de studii complementare in Asistenţă medicală de
urgenţă prespitalicească, sau
atestate/competenţe
în urgenţe prespitalicesti/ urgenţe medico-chirurgicale, care au
efectuat
o pregătire teoretică si practică cu durata de 6 luni în
centrele universitare
medicale
acreditate prin ordinul MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare
si ordinul MS nr. 403/2009: Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Oradea,
Targu
Mures, Timisoara si Arad, pregătire atestată prin certificat eliberat
conform
prevederilor
ordinului MS nr. 403/2009.
Examenul
pentru obţinerea atestatului de studii complementare în
Asistenţă
medicală
de urgenţă pentru structurile de primiri urgenţe, va consta din
3 probe:
a. O
probă scrisă;
b.
Două probe practice din domeniul specialităţilor medicale si
traumă;
Fiecare
dintre cele 3 probe este considerată eliminatorie. Pentru a fi declarat
admis,
candidatul
trebuie să obţină cel puţin nota 7.00 pentru fiecare
probă în parte.
Acest
examen se desfăsoară în centrele de pregătire care au în dotare echipamente
de
simulare avansată;
Proba
scrisă se va desfăsura concomitent, va începe la aceeasi oră, în
toate
centrele
de examinare. Testele utilizate în centrele de examinare vor fi identice.
Tematica
programei de pregătire a fost aprobată de conducerea MSP sub nr. EN/12528/2008
45)
Pentru obţinerea atestatului în Dermatocosmetologie
-
medicii specialisti sau primari în specialitatea dermato-venerologie care au
efectuat
pregătire prin cursuri si stagii practice – două module- cu durata de
2 luni, în
centrul
universitar Bucuresti, conform aprobării conducerii Ministerului
Sănătăţii
nr.CSA/9102/2010
Examenul
va consta din două probe:
- o
probă scrisă si o probă practică din tematica
pregătirii efectuate.
46)
Pentru obţinerea unor atestate pentru care sunt necesare echivalări
sau aprobări ale Ministerul Sănătăţii:
-Medicii,
medicii dentisti si farmacistii specialisti sau primari care au efectuat
pregătirea
prin cursuri postuniversitare organizate de UMF-uri , în centrele de
pregătire
acreditate
si sub îndrumarea responsabililor de program acreditaţi, sau prin programe
de
pregătire
aprobate de MSP, în domenii care nu se regăsesc în prezenta
publicaţie, dar sunt
cuprinse
în prevederile ordinului MS nr. 418/2005 cu modificările si
completările
ulterioare.
Dosarele
avizate de unul dintre responsabilii de program prevăzuţi de ordinul
mai
sus
menţionat si de colegiile profesionale se vor depune la sediul
Ministerului Sănătăţii
din
str.George Vraca nr. 9 Bucuresti.
-Medicii,
medicii dentisti si farmacistii specialisti sau primari care au efectuat
cursuri
si stagii de pregătire în străinătate, în domenii si cu durata
prevăzută de ordinul
MS nr.
418/2005 cu modificările si completările ulterioare si care
necesită echivalarea
acestora.
Dosarele avizate, după caz, de coordonatorii naţionali de
pregătire prevăzuţi de
ordinul
MS nr. 418/2005 cu modificările si completările ulterioare si de
colegiile
profesionale
se vor depune la sediul Ministerului Sănătăţii din
str.George Vraca nr.9
Bucuresti.
DOSARELE
DE EXAMEN PENTRU TOATE CATEGORIILE DE ATESTATE VOR CUPRINDE:
• cerere
de înscriere în care se va preciza denumirea atestatului precum si centrul
universitar medical în care se doreste susţinerea examenului, conform
pregătirii efectuate (se va menţiona data si locul nasterii –
necesare eliberării atestatului, precum si un număr de telefon de
contact). În cerere se va preciza si Direcţia de Sănăntate
Publică la care solicită transmiterea atestatului;
• copia
diplomei de medic/medic dentist/farmacist;
• copii după
documentele de schimbare a numelui (dacă este cazul);
• copia
Certificatului de Membru al organizaţiei profesionale de profil, cu viza
valabilă pentru anul în curs, în condiţiile prevăzute de Legea
nr.95/2006, cu modificările si completările ulterioare;
• copie
după actul de identitate (BI/CI);
•
certificate din care să rezulte absolvirea cursurilor de pregătire,
eliberate de autorităţile competente, conform celor prevăzute
pentru fiecare atestat (copii xerox). Pentru medicii specialisti care au efectuat
pregătirea ca modul obligatoriu în rezidenţiat, o copie xerox a
modulului din carnetul de rezident, precum si a primei pagini a carnetului.
•
adeverinţe sau caracterizări care să ateste efectuarea stagiilor
practice si a
numărului
de examinări prevăzute pentru fiecare tip de atestat (dacă este
cazul);
• pentru
atestatele care se pot obţine numai ulterior unei pregătiri
confirmate printrun
alt
atestat/competenţă, (ex: ecocardiografie transesofagiană, IRM,
endoscopie
digestivă
terapeutică, chirurgie laparoscopică nivel II-tehnici avansate),
candidaţii
vor
depune copie xerox după atestatele/competenţele menţionate la
punctele
respective;
•
adeverinţa de la locul actual de muncă din care să reiasă
funcţia si gradul profesional, cu menţionarea specialităţii
si a numărului ordinului de confirmare în gradul profesional;
•
chitanţă de plata taxei de 400 lei (RON) achitată cu
mandat postal în contul IBAN nr.RO85TREZ7005003XXX000092, CUI-4266456, DTMB
(Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucuresti), beneficiar- Ministerul
Sănătăţii, adresa: str. Cristian Popisteanu, Nr 1-3, sector 1,
Bucuresti, cod: 010024. La locul pentru corespondenţă se va
menţiona Taxa examen atestate.
Listele candidaţilor al căror dosar de
înscriere este admis, precum si data, locul si ora de prezentare la examen,
pentru toate atestatele, vor fi afisate la data de 24.09.2012, pe site-ul MS.
www.ms.ro , la rubrica Informare - Concursuri si examene.
ANUNŢ – 19.04.2012
PUBLICAŢIE DE EXAMEN PENTRU
BIOLOG, CHIMIST, BIOCHIMIST
SPECIALIST SAU PRINCIPAL, SESIUNEA 18.05.2012
Ministerul
Sănătăţii organizează la data de 18 mai 2012, examen pentru
obţinerea titlului de specialist
pentru biologii, chimiştii şi biochimiştii încadraţi
în unităţile sanitare
şi de cercetare
ştiinţifică medicală.
Examenele se vor desfăşura în Centrele Universitare medicale:
Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Timişoara şi Târgu Mureş.
La acest
examen se pot prezenta biologii, chimiştii şi biochimiştii care au minim 4 ani vechime
de încadrare în sectorul sanitar şi în
specialitatea solicitată până la data de 31 decembrie 2012.
Examenele
vor consta dintr-o proba teoretică (scrisă) şi o probă practică, în
funcţie de specialitate, conform tematicilor de examen.Tematicile
de examen valabile, pot fi consultate la nivelul direcţiilor de
sănătate publică judeţene şi la sediul Ministerului
Sănătăţii din str. George Vraca, nr. 9, sector 1
Bucureşti.
Notarea candidaţilor se face cu note de la 1 la 10.
Fiecare probă în parte este eliminatorie dacă nu se
obţine minim nota 7.00.
Media minimă de promovare
pentru acest examen este 7,00.
Dosarele de
înscriere pentru examen se vor depune
Dosarele pot fi transmise şi prin servicii poştale pe adresa mai sus
menţionată, tot până la data de 19 aprilie 2012, inclusiv, data
poştei.
Dosarul de înscriere va cuprinde:
· Certificatul de membru al ordinului profesional (copie xerox) cu viza pentru anul în curs;
Arondarea
candidaţilor pe centre universitare şi specialităţi, va fi
comunicată prin afişare pe internet pe site-ul www.ms.ro în
ziua de marţi,
8 mai 2012.
Listele candidaţilor ale căror dosare de înscriere sunt admise, precum
şi locul şi ora de prezentare la examen se vor afişa
în ziua de marţi, 15 mai 2012 pe site-ul www.ms.ro, la rubrica informare – concursuri
şi examene.
*
* *
Ministerul Sănătăţii
organizează la data de 18 mai 2012, examen pentru
obţinerea gradului de principal
pentru biologii, chimiştii şi
biochimiştii specialişti încadraţi în unităţile sanitare şi de cercetare ştiinţifică
medicală.
Examenele se vor
desfăşura în Centrele Universitare
medicale: Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Timişoara
şi Târgu Mureş.
La acest examen
pot participa biologii, chimiştii şi biochimiştii
specialişti care practică specialitatea pentru care solicită
susţinerea examenului şi care
au minim 5 ani vechime în sectorul
sanitar şi în specialitatea solicitată, până la data de 31
decembrie 2012.
Examenul va consta dintr-o probă teoretică
şi una sau două probe practice
în funcţie de specialitate, conform
tematicilor de examen. Tematicile de examen valabile, pot fi consultate la
nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene
şi la sediul Ministerului
Sănătăţii din str. George Vraca, nr.9, sector 1 Bucureşti.
Notarea candidaţilor se face cu note de la 1 la 10.
Fiecare probă în
parte este eliminatorie dacă nu se obţine minim nota 8.00.
Media minimă
de promovare şi confirmare în gradul de principal este 8.00.
Dosarele de înscriere pentru examen se
vor depune
Dosarele pot fi transmise şi prin servicii poştale pe adresa mai sus
menţionată, tot până la data de 19 aprilie 2012, inclusiv, data
poştei.
Dosarul de înscriere va cuprinde:
· Xerocopia diplomei obţinute la absolvirea facultăţii;
· Certificatul de membru al ordinului profesional (copie xerox) cu viza pentru anul în curs;
· Adeverinţă eliberată de unitatea angajatoare din care sa reiasă funcţia, specialitatea în care este confirmat şi încadrarea ca specialist, numărul Ordinului MS de confirmare sau echivalare în specialitate, precum şi vechimea ca specialist în sectorul sanitar până la data de 31 decembrie 2012;
Arondarea
candidaţilor pe centre universitare şi specialităţi, va fi
comunicată prin afişare pe internet pe site-ul www.ms.ro în
ziua de marţi,
8 mai 2012.
Listele candidaţilor ale căror dosare de înscriere sunt admise,
precum şi locul şi ora de prezentare la examen se vor afişa
în ziua de marţi, 15 mai 2012 pe site-ul www.ms.ro, la rubrica informare – concursuri
şi examene.